Több mint két évnyi síri csend után a Riot Games végre újra a rivaldafénybe hozta a League of Legendhez (vagy LoL-hoz…) képest szokatlan Project L verekedős játékot.
2019 októberjében mutatta meg utoljára a Project L-t a Riot Games, de akkor még kutatói, fejlesztési (R&D) fázisban járt, most viszont Tom Cannon, a senior rendező és felelős producer azt mondja egy blogposztban, hogy egy olyan ponton landoltak, ami miatt izgatott a csapat. Az Undercity Nights során akkoriban bemutatott játékmenetes videót a játékipar manapság is egy vertical slice-nak nevez. Ezt azért hozták létre, hogy a játék végleges kinézetét kialakítsák, mielőtt elkezdik a tartalmakkal (karakterek, pályák) segítségével kibővíteni a projektet.
Cannon szerint úgy érzékelhetjük, hogy az ő vázlatos elképzelésük úgy hathat, hogy már készen vannak a játékkal, de beismerte, hogy továbbra is sok meló áll még a stúdió előtt, ezért nyíltan és őszintén kijelentette, hogy a sok fejlemény ellenére sem látja reálisnak a 2021-es megjelenést (ez érthető), sőt, 2022-ben sem fog elkészülni a Project L (ez azért már durván hangzik). Szerinte a Riot célja egy szupermagas minőségű verekedős játék, amiben a műfaj közössége mélyen elmerülhet, és nem csak évekig, hanem évtizedekig játszhat vele…
Egy támogatásalapú (assist-based), csapatos (tag-team, pl. Tekken Tag Team Tournament) verekedős játék lesz a Project L, ahol tehát két bajnokot kell csapatba tennünk. Könnyen megtanulható, ám profi szinten nehezen elsajátítható kezeléssel fog rendelkezni, és rollback alapú netkódja lesz. Ezt a Riot Games technológiája (pl. a RiotDirect) segítségével fogják kivitelezni, hogy minimális legyen a ping.
Cannon szerint már majdnem mindent rögzítettek abban az értelemben, hogy egy játékot mi tesz azzá (alapvető játékmenet, irányítás, művészeti irányzat…), de még a teljes karakterlistát ki kell választaniuk, pályákat, menüket, felhasználói kezelőfelületet kell csinálniuk, és még a rangsorolásos rendszert is meg kell valósítaniuk. Ezért pedig embereket is keresnek; állásajánlatok errefelé.
A Riot Games először 2022 második felének elején (július-augusztus) fog több részletet közölni a Project L-ről (benne eddig Ekko, Darius, Ahri és Jinx látható), de utána legalább még egyszer ezt meg fogja ejteni a kínai techgigász Tencent birtokában levő cég. A játék konzolokon is ott lesz.
Forrás: Gematsu