A Clarity Boost néven futó technológia jóvoltából az eddigieknél élesebb képet kaphatunk, ha a Magyarországon is elérhető Xbox Game Pass Ultimate előfizetésünk segítségével a felhőből játszunk.
Az internetsebességek egyre gyorsabbak (hazánkban már több gigabites megoldásra is elő lehet fizetni, igaz, ehhez komolyabb kábelezés, illetve kellően erős hardver is szükségeltetik), de a felhőből való játék során a képminőség nem mindig a legjobb. A Microsoft ezt nem úgy akarta áthidalni, hogy egy nagyobb felbontásban közvetíti a képkockákat nekünk, hanem bevetett egy trükköt: az Xbox Cloud Gaming Clarity Boost ugyanis egy képélesítő szűrő, amivel a böngészőben erősíti a látványt. A redmondiak részleteket sajnos nem közöltek, de a két, összehasonlításra használt képen látható a különbség.
A technológia jelenleg kizárólag a Microsoft Edge-ben érhető el. Mivel ez egy Chromium-alapú böngésző, Phil Spencerék idővel biztosan elérhetővé teszik a megoldásukat a Google Chrome-ban, az Operában, és az összes, Chromium-alapú browserben. A Microsoft posztja szerint jobb élményt kaphatunk a kizárólag a Microsoft Edge-ben elérhető optimalizációk segítségével, mert így állítólag, ha a felhőből játszunk, az optimális kinézetet és érzést kapjuk a Clarity Boosttal.
Ez most csak a Microsoft Edge Canary-ban érhető el, ugyanis ebben találhatjuk meg a felhős játékok optimalizációját: több, kliensoldalú skálázási javítás van, amivel a stream képminősége jobb lett. A „zöldek” szerint 2022-re az összes Microsoft Edge-felhasználó számára biztosítani fogják az új funkciókat. Töltsük le a Microsoft Edge Canary verzióját (ez amúgy a Mozilla Firefox Nightly buildjének, az alfa kiadásnak felelne meg…), aztán az edge://settings/help címmel ellenőrizzük, hogy minimum a 96.0.1033.0 verziót használjuk, majd menjünk az www.xbox.com/play weboldalra, jelentkezzünk be (kell egy Game Pass Ultimate-előfizetés hozzá), kezdjünk játszani, nyissuk meg a többi lehetőséget (more actions (…)) kínáló menüt, majd kapcsoljuk be a Clarity Boostot.
Ez nem rossz lépés, de azért később elvárható, hogy a többi böngészőben is elérhető legyen a Clarity Boost… vagy ezzel akar a Microsoft a browserpiacon nagyobb részesedést elérni?
Forrás: WCCFTech