A CD Projekt visszatér ahhoz, ami sikeres volt (és ami népszerűvé tette a GOG-ot).
Tegnap már beszámoltunk a CD Projekt RED harmadik negyedéves üzleti jelentése kapcsán a Cyberpunk 2077 és a The Witcher 3 újgenerációs verziójáról, de mivel a lengyel céghez kötődik a GOG is, erről is értekezünk. A nettó profit 1,15 millió dollárral (~345 millió forinttal) csökkent, így negatív pénzügyi eredményeket mutatott fel az elvileg DRM-mentes játékokat kínáló digitális bolt. Piotr Nielubowicz, a CDP pénzügyi vezetője azt nyilatkozta, hogy átszervezés jön, továbbá ismét fókuszálni fognak az általuk kurált játékokra.
A GOG teljesítménye kihívást jelent, és lépéseket tettek, hogy pénzügyi állapota javuljon. Először is az alapvető üzleti tevékenységére fog a site koncentrálni, így az egyedi, DRM-mentes filozófiát követve ők maguk válogatják meg a játékokat a rendszerükben. Ezzel párhuzamosan a csapatuk felállása is módosításon fog átesni. Néhány GOG-fejlesztőt, ami a bolt online megoldásain dolgozott a stúdiónak, áthelyezik, mondja Nielubowicz.
Az év végén a GOG elhagyja a Gwent-konzorciumot is. Ez azt jelenti, hogy egyrészt a rá eső költségeket nem fogja fizetni, viszont az innen származó jövedelemből sem fog részesülni. A GOG működésével kapcsolatos átszervezési változtatások Nielubowicz szerint képes lesz a site jobban koncentrálni a DRM-mentes játékokra összpontosító üzleti tevékenységére, és ezzel 2022-ben a pénzügyi hatékonysága is javulni fog.
A Good Old Games rövidítését takaró GOG-ot 2008-ban indította el a CD Projekt azzal a céllal, hogy régi, klasszikus játékokat értékesítsen DRM-mentesen, de idővel a bolt tartalma és mérete is megnövekedett (és ezzel nincs egyedül: azóta a Valve Steamje is alaposan kiterebélyesedett…), és már új megjelenéseket is találhatunk rajta kiadótól függően (pl. az Electronic Arts, a Ubisoft, az Activision Blizzard, vagy japán példákat említve például a Square Enix és a Capcom nem tesz meg ilyen lépéseket, ők inkább a Denuvo DRM felé fordulnak).
Forrás: WCCFTech