A genDESIGN megünnepelte az ICO játékának kerek évfordulóját.
A japán stúdió azt írja a videóról, hogy ebben megnézhetjük az eredetileg PlayStation 2-re készített ICO korai fejlesztéséről szóló videóját. Ez a játék a már nem létező (Sony Computer Entertainment, ma már Sony Interactive Entertainment) Japan Studio és a Team Ico közös munkája volt. Utóbbinak vezetője volt Ueda Fumito, aki utána a Shadow of the Colossust, majd a The Last Guardiant is létrehozta. Most is dolgozik valamin, ami még nem jelentettek be.
A genDESIGN szerint a lent látható videó kb. 1998-ban készült, és a fejlesztési csapat számára készült, hogy a játék koncepcióját megoszthassák velük. Ez egy nagy áttörést eredményezett, ugyanis Uedával az élen nagy kutakodás után aztán megtalálták az alagút végén a fényt, amit régóta kerestek már, ugyanis akkoriban még nem nagyon tudták, hogy az ICO végül milyenre kerekedik majd ki. (És ugye 1998 révén a PlayStation 2 is még két évre volt a megjelenéstől.)
Audiovizuálisan vannak a videónak hibái. Scanline-os felvétel (így csíkos egy kicsit), és zajos az eredmény, továbbá a debug opciókat is láthatjuk, viszont a japán stúdió kiemelte, hogy nem akarták módosítani vagy megszerkeszteni a felvételt, mert az akkori atmoszférát akarták átadni nekünk. (És ugye a 90-es évek végén hol volt még a PlayStation 3 is, nem hogy a PlayStation 5, és lehetne egy tonna technológiát sorolni…)
Azért van egy kisebb csavar az ICO-val kapcsolatban. Tény, Japánban 2001. december 6-án jelent meg PS2-re, de korábban máshol már kapható volt, ugyanis Észak-Amerikában már szeptember 24-én megjelent, és ahogy akkortájt szokásos volt, Európa jó nagy lemaradásban volt, így a PAL konverzió (60 helyett 50 Hz) 2002. március 22-én jutott el a boltok polcaira. A játék a Shadow of the Colossusszal együtt PlayStation 3-as remastert is kapott az azóta már a PlayStation Studios csapatába felemelkedő Bluepoint Gamestől 2011 szeptemberében.
Forrás: Gematsu