A Tim Schafer nevével fémjelzett Xbox Game Studios csapata a Double Fine lényegében elkészült a Psychonauts 2-vel, így már más dolgokra koncentrálhat a stúdió.
A Double Fine Productions régebben egyszerre több játékkal foglalkozott (itt most komoly listát is lehetne írni, de csak néhány példát említünk megjelenési évekkel: Psychonauts, 2005; Brütal Legend, 2009; Stacking, 2011; Broken Age, 2014; Grim Fandango Remastered, 2015; Day of the Tentacle Remastered, 2016; Full Throttle Remastered, 2017), de 2017 óta egyetlen megjelenésük volt, a Rad, amit a Bandai Namco 2019-ben adott ki PlayStation 4-re, Xbox One-ra, Nintendo Switch-re és PC-re.
De a Rad is egyfajta kitérő volt Schaferéknek, ugyanis a 2017-es Full Throttle-felújítás után (Schafer régebben a LucasArts egyik vezéralakja volt, így több neves projekt is az ő nevéhez fűződik) majdnem teljes egészében a Psychonauts 2-re kezdtek koncentrálni. Ezt viszont közösségi finanszírozás keretein belül kezdték el; a Microsoft felvásárlása ehhez képest később történt, viszont a Double Fine nem feledkezett meg arról, hogy a játék fejlesztése honnan is indult.
A stúdió a Figen (itt indult a Psychonauts 2 közösségi finanszírozása) azt írta, hogy a játék fejlesztése lényegében lezárult. Innentől már csak finomhangolások és hibajavítások történnek csak, és a Double Fine most több csapatra bomlik, hogy eltérő, számunkra élvezetesnek nevezett projekteken tevékenykedjenek. A Double Fine szeret kísérletezni: minden játék egy lehetőség az új ötletek, vizuális stílusok, érzések vagy játékmenet felfedezésére. A Psychonauts 2-vel esélyük volt a stúdió kezdeteként szolgáló első részhez visszatérni, és átgondolni az alapokat. Hosszú folyamat volt, de úgy látja a Schafer-team, hogy kifizetődő volt, és sikeresen landoltak a játékukkal.
A Microsoft tehát továbbra sem szól bele abba, hogy miképp készítsenek játékokat, így a kreatív hozzáállásuk sem csorbult meg a Phil Spencer-vezénylet belépésével sem. Ez pedig jó, de azért meg lehet kérdezni: a redmondiak miért nem bízták meg Schafer csapatát egy, a Psychonauts 2-höz hasonlóan nagyobb projekt elindításával?
Forrás: WCCFTech