Ez a japán kiadó sokkal óvatosabban áll hozzá az NFT-khez és a blockchainhez mint a két kolléga, az általunk korábban már taglalt Square Enix és a Konami…
Novemberben közölte a SEGA a 2022-es üzleti év második negyedéves (2021 júliusa és szeptembere közötti) pénzügyi eredményeit, és itt megemlítette a cég, hogy a Microsofttal közösködve fog felhő alapú játékokat gyártani a Super Game fejlesztői környezetben, és maximum 10-15 milliárd yen (forintban 27,5-41 milliárd) közötti összeget fog költeni rájuk. A SEGA 100 milliárd yen, tehát jó 275 milliárd forint összeget kapott üzleti befektetésként, így ebből lesz keret más projektekre is, beleértve az új területeken történő befektetéseket, így igen, az NFT-t sem hagyják ki.
Az NFT-k fogadtatása nem valami pozitív (a Square Enix és a Konami előtt például a Ubisoft platformja, a Quartz kapott kritikus megjegyzéseket), és mivel a tokenekhez gyorsan hozzá lehet kötni a play-to-earn, azaz a játékért pénzszerzési gondolatot, a SEGÁnak reagálnia kellett az ügyre, és a Tweaktown fel is fedezte, hogy Satomi Haruki, a SEGA elnöke és a csoport vezérigazgatója pontosan miképp is reagált a rossz fogadtatásra.
Satomi szerint óvatosan kell megfontolniuk, hogy miképp kezelhetik a negatív elemeket, miképp tudják a japán szabályzat alatt bemutatni őket, illetve a felhasználók miket fogadnak, továbbá miket fognak elutasítani. Ezen faktorok alapján fogják meggondolni, hogy ez a küldetésük mottójához (ami magyarul Folytatólagos alkotás, örökké magával ragadás lehetne) képes-e kötődni az NFT, de ha a felhasználók pusztán pénzszerzésnek tekintik ezt, akkor szeretné, ha ezzel kapcsolatban a SEGA nem tapogatózna tovább. (Zárójelesen pedig hozzátesszük, hogy a blockchain környezeti hatása sem elhanyagolható…) És nehéz is látni, hogy pontosan miképp lehet ezt nem pénzszerző gondolatnak tekinteni.
Még a nagyot ígérő játékipari veterán Peter Molyneux is beszállt az NFT-buliba! (Eközben a Microsoft, pontosabban az Xbox és a Valve nem nagyon akar velük foglalkozni…)
Forrás: PCGamer