A God of War rendezője szerint a PlayStation Studios tagjai felől jött a nyomás, hogy talán a játékoknak nem csak a Sony konzoljain kellene elérhetőnek lenni, hanem PC-n is.
A Sony Interactive Entertainment Santa Monica kreatív rendezőjével a Game Informer készített egy interjút, és itt Barlog kapott egy olyan kérdést, hogy a stúdiónak mekkora hatása is volt a Sony-ra, hogy a God of War közel négy évvel a PlayStation 4-es rajt után eljuson a PC-re. Barlog szerint a stúdiók együttesen mondták, hogy a PC-s portolás jó ötlet, és ezzel foglalkozni kellene.
Aztán végül el is érték a pontot, ahol a Sony-nak be kellett adnia a derekát. Annyira sok javaslatot adtak be Jim Ryanéknek, mire a vezetőség kb. azt mondta, hogy elegük van, hogy folyton erről van szó, így megvalósítják a portolást. Persze korábban írtuk már, hogy ez csak üzletileg logikus módon történhet (nem véletlenül van legalább egy év a PlayStation konzolos és PC-s kiadás között… ezzel akarja a Sony a hardvereinek értékesítését, továbbá a PlayStation Store/Network/Plus/Now szolgáltatásokon keresztül történő eladásokat behúzni).
Barlog szerint ez a portolás egy folyamat, és ők maguk is még ennek kisilabizálásán dolgoznak nem csak vállalati, hanem céges szinten is. A folyamat felismerése és annak stratégiája fontosnak nevezhető. Azért valamelyest láthatjuk, hogy az exkluzivitás ideje lassan csökken. A Horizon Zero Dawn három és fél évvel később jött PC-re (2017 februárja-2020 augusztusa), a Days Gone-nak közel két év kellett (2019 áprilisa-2021 májusa), de az Uncharted 4: A Thief’s End és az Uncharted: The Lost Legacy megint magasabbra emeli az időtartamot… és ez a két játék idén jön PC-re.
A God of War Ragnarokról Barlog azt mondta, hogy egyszerre egy játékkal foglalkoznak, felmérik, hogy mi a legjobb, mit szeretnek a játékosok, mit rontottak el a fejlesztők, és miben javíthatnak legközelebb, de végül a Sony-n múlik, hogy a PlayStation 5-ös, PlayStation 4-es kiadások után mikor jöhet el Kratos és Atreus történetének folytatása PC-re…
Forrás: VGC