A Microsoft (akik az év atombombáját ledobva felvásárolták az Activision Blizzardot egyik vezéregyénisége szerint a játékiparnak jót tenne, ha az Xbox Game Pass mellé lenne a piacon egy hasonló üzleti modell a Sony-tól.
Mostanában pletyka szintjén már megemlítettük mi is, hogy a PlayStation háza táján valami gyanúsan készül, hogy a PlayStation előfizetéses szolgáltatásai áramvonalasítva, több szintre bontva támadjon tavasztól. A jelenleg Spartacus kódnéven ismert szolgáltatás így PS1-es, PS2-es, PS3-as és PSP-s címeket is elérhetővé tehet, de a PS3-as játékok esetében egy tweet szerint egy bug miatt bukkantak azok fel a PlayStation 5 PlayStation Store-ján.
Spencer a témáról azt nyilatkozta az IGN-nek, hogy ő nem akar úgy hangzani, mint aki ki tudta silabizálni az előfizetéses szolgáltatást, de szerinte az a jó válasz, ha a fogyasztóknak lehetővé teszik az általuk kívánt játékok elérhetőségét, és rájuk kell bízni, hogy miképp építik fel a játékkönyvtárukat. Mindeközben a transzparencia, az átláthatóság is nagyon fontos a terveikkel kapcsolatban (PC, cross-gen pl.). Amikor azt hallja, hogy mások is a Game Passhoz hasonló dolgot valósítanak meg, esetleg PC-s portokról van szó, neki ez logikusnak hangzik, hiszen számára ez a helyes válasz.
Spencer szerint elkerülhetetlen, ha valami sikeres, akkor mások is átveszik az ötletet, és itt ugye a Sony átvehette az Xboxtól a Game Pass koncepcióját. Ezért szerinte az innovációra, a versengésre kellene koncentrálni, mert amivel ők foglalkoznak most, az előnynek tekinthető a piacon. Nem arról van szó, hogy ha valaki megteremtett valamit, akkor mások nem próbálkozhatnak azon a téren, hanem valóban alkotni kell. Ezzel energiát szereznek a következő megteremtendő dologhoz. Úgy látja az Xbox-vezér, hogy jó játékokat kell kihozni (PC-re is, nem csak konzolra és felhőre), és megjelenésüktől kezdve előfizetés révén is elérhetővé kell tenni azokat. Ezt várja el a Sony-tól is.
Mi is, ne tagadjuk: remélhetőleg a Sony nemsokára be fogja jelenteni a Game Pass-vetélytársat.
Forrás: WCCFTech