Az Activision Blizzard belső botrányai vezettek annak eladásához!

De először nem a Microsofttal tervezett Bobby Kotick (aki nagy eséllyel ki lesz penderítve, mire lezárul a felvásárlási folyamat); róla pedig kiderült, hogy több weboldal felvásárlását is fontolgatta.

 

Elég erősen kezdte az évet a Microsoft, amikor több mint kétezer milliárd forintos ajánlatot tett az Activision Blizzardra, ami mostanában a botrányai miatt fordult csak meg a hírekben. Ezek után nem olyan meglepő, hogy a Bloomberg arról írt, hogy a botrányok indították el az eladási tárgyalásokat, de több jelöltet is felkeresett Kotick.

Az első jelölt nem a Microsoft volt, hanem a tavaly ősszel Facebookról Metára átnevezett Mark Zuckerberg-cég, csakhogy ők nem éltek az ajánlattal. Így végül a redmondiak lettek a kiszemeltek, és az Activision Blizzard az ünnepek alatt le is tárgyalta az üzletet, így a nemrég látott Phil Spencer-interjú, ahol nem akart ujjal mutogatni a cég vezetőségére, máris több értelmet nyert, hiszen ott már lényegében az alkalmazottjairól volt szó…

Az Xbox-vezér Kotickkal együtt felbukkant egy CNBC-interjúban. Itt Spencer kimondta, hogy három milliárd játékos van a világon, az alkotók bárhonnan felbukkanhatnak, és a Microsoft mindig is megosztja a stratégiáját a partnereivel a visszajelzések miatt. Szerinte jó kapcsolatuk volt az Activision Blizzarddal a redmondiak irányzatáról, de úgy látja, hogy a megállapodás gyorsan megvalósult. Az év végét látta megfelelő időpontnak, hogy mind a két cég erőforrásokkal és kapacitásokkal bővítsen. Ezzel amúgy a Microsoft a mobilos piacon is aranybányába nyúlt, hiszen 2015 végén a Candy Crush-t megteremtő King is Kotickéké lett…

Spencer szerint a mobilos piac eléggé kompetitív a játékiparban. A legnagyobb videojátékos platformoknak a mobilokat lehet tekinteni (Android, iOS felülettől függetlenül), és ezt két cég, az Apple és a Google kezeli. A Microsoft viszont a tartalmakat és az intellektuális tulajdonokat összehozza, hogy a terjesztési kapacitásuk hiányát így pótolhassák. Úgy látja, hogy ezzel lehetőségük van ezeken a platformokon is felvenni a versenyt.

Mindenkitől látható mobilos játék az Electronic Artstól kezdve a Take-Two-n át a kisebb csapatoktól származó indie projektekig, amik képesek nemzetközi szintre törni (és nem csak konzolokon és PC-n tudják ezt megvalósítani). Spencer ezért tekinti a mobilos piacot egy eléggé élénk területnek, ami nem is csoda, hiszen ott könnyen fel lehet jutni például a Google Play Store-ra (de pl. az Epic Games nem kedvelte a 30%-os mikrotranzakciós haszonkulcsot, ugyanez az Apple ellen is szól).

Nem biztos, hogy Xbox-exkluzív lesz a Call of Duty, ugyanis a felvásárlásra az amerikai szabályzók nagy eséllyel így bólinthatnak rá. Akármi is lesz, a Wall Street Journal arról ír, hogy Kotick pénzzel akarta volna betömni a kiadót kritizáló publikációkat, azaz fel szerette volna vásárolni például a Kotakut és a PC Gamert, hogy ismét pozitív fényben legyen az Activision Blizzard feltüntetve. Ezt az Activision szóvivője megcáfolta, a G/O Media (a Kotaku tulajdonosa) nem akart nyilatkozni, míg a PC Gamer nem reagált. Azaz a jelenleg még a vezérigazgatói székben ülő Kotick pénzzel akarta volna megoldani a problémát…

Forrás: WCCFTech, WCCFTech, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu