A Valve olyan opciót is kínál a Steam Deckben, ami a több készülékkel rendelkező játékosoknak lesz igazán hasznos.
Gabe Newellék hordozható PC-je értelemszerűen főleg hordozható állapota miatt lesz nyúzva itt-ott, de ugye majd ezt is lehet dokkolni, hasonlóan a Nintendo Switch-hez (amiről ne lepődjünk meg, ha hamarosan hivatalosan is halljuk, hogy több mint 100 millió példányt értékesített a nagy N belőle!). Nos, aki esetleg szeretné az otthoni, a Steam Deckhez képest izmosabb PC-jén folytatni, amit mondjuk hazafelé menet elkezdett, megteheti.
A Valve szerint a felhasználók jelentős része felfüggeszti a Steam Deck használatát anélkül, hogy az épp nyúzott játékból kilépnének, mert ez eléggé gyakori a többi handheld videojátékos eszközben tapasztaltakhoz (ismét a Switch-et kell példaként felhoznunk, de mivel nincsen a Sony-nak ilyen készüléke a piacon, nincs is más opciónk…). Ezért lesz a készülékben egy Dynamic Cloud Sync funkció. Ezzel lehetőségük lesz átvinni a játékot vagy egy másik Steam Deckre, vagy az otthoni PC-jükre, hogy pontosan ott folytathassák, ahol abbahagyták.
A Dynamic Cloud Sync segítségével a Steam automatikusan feltölti az összes módosított elmentési adatot a felhőbe, mielőtt a készülék alvó módba lépne, így a PC-nken, laptopunkon, vagy egy másik Steam Decken átmenettől mentesen folytatni az addig megkezdett játékot. A Steam automatikusan minden elmentésbeli változást letölt, amikor visszatérnénk a Steam Deckre, hogy ismét azon játszhassunk.
A Valve kiemelte, hogy a Steam Deck legjobb élményéhez nincs szükség erre a funkcióra, mert nem tekinti kötelezőnek. Csak annyit írnak, hogy javasolják a kipróbálását, mert ezzel a felhasználói élmény a lehető legjobb lehet, de ha nincs is bekapcsolva a Dynamic Cloud Sync, a Steam továbbra is nyomon fogja követni, ha a Steam Decken módosult az elmentés. Ekkor viszont a Deck pihenő módra kapcsolása a játék futtatása során azt eredményezi, hogy egy másik eszközön elindítva azt egy üzenetet kap, miszerint térjen vissza a Deckhez, hogy állítsa le a futó folyamatot, esetleg a legújabb elmentés alkalmazása nélkül játszhat.
Kellemes megoldás. A Dynamic Cloud Sync február vége felé kezd éledezni, ugyanis ekkor küldi ki a Valve az első Steam Deckeket.
Forrás: WCCFTech