Mike Booth, a Left 4 Dead alkotója szerint bár egyfajta bumm bekövetkezett a műfajban, még mindig lenne hova fejlődni…
Booth a Turtle Rock egyik alapítója volt, és a Left 4 Dead létrehozásában megkerülhetetlen névként beszélhetünk róla. A Rock Paper Shotgunnak adott interjújában több témáról is beszélt, így kitért arra is, hogy a co-op játékok számának növekedése miképp nem hozott jelentős változást a műfaj népszerűségében vagy sikereiben. Azért ki kell emelni, hogy a pandémia nagy hatással volt.
Szerinte nehéz egy jó co-op játékot csinálni, mert alapból ezzel az elképzeléssel kell létrehozni azt, így a tervezése során is alapgondolatként kell tekinteni arra, hogy a játékosok közötti együttműködés elengedhetetetlen a sikerükhöz. Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy kötelezni kell őket rá, hanem jól kellene érezniük magukat a kollaboráció során. Booth hozzátette, hogy ez a gondolatmenet alapjában véve is eltérő gondolkodásmódot és tervezést igényel (pl. az egyjátékos címektől), és még mindig nincsen elegendő ilyen játék a piacon.
Booth elmondta, hogy ő továbbra is co-op élményeket fog csinálni a Bad Robot Gamesnél, és a digitális asztali RPG-ből, a Demeóból készül egy nem-VR változat is. A Tabletop Simulatorhoz hasonló élményt kínálja a játék, amihez tehát nem fog kelleni majd kötelező módon mondjuk egy Steam Index, hogy játszhassuk. Erre a játékra hatással volt a Left 4 Dead AI „direktora” is. Booth szerint ne lenne jó a kulisszák mögött az eltérő dolgok kapcsán elvetni a kockát, hanem egy virtuális kártyapaklit meg kéne keverni, majd ki kell osztani a lapokat, így nem lehetséges, hogy valami negatív velünk egymás után tizenhétszer bekövetkezzen, ami a kockadobással megtörténhet, igaz, erre nincs olyan nagy esély. Egy kártyapakli miatt ugyanis egy kártya egyszeri eseményt jelent. És tényleg: így talán igazságosabb lehet a véletlenszerűség.
A Demeo: PC Edition, a VR-mentes változat amúgy áprilisban rajtol el korai hozzáférésben a Steamen.
Forrás: PCGamer