A Sony AI, a Polyphony Digital és a Sony Interactive Entertainment egy olyan, emberfeletti mesterséges intelligenciát teremtett, ami képes felvenni a kesztyűt a legjobb Gran Turismo-versenyzőkkel szemben…
A Sony AI bejelentéséről korábban írtunk már, de most már konkrét részleteket is tudunk róla, és igen, valóban a Gran Turismóhoz kapcsolódik a Gran Turismo Sophy, ami egy autonóm mesterséges intelligencia-ügynök, amelyet a Sony AI, a Polyphony Digital és a Sony Interactive Entertainment közösen fejlesztett, és egy új, mély megerősítő tanulási platform segítségével képezték ki. Mind a három cég hozzájárult a projekt sikeréhez azzal, hogy egyesítette a mesterséges intelligencia alapkutatásában és fejlesztésében szerzett szakértelmét, egy hiperrealisztikus, valós versenyszimulátort és a tömeges mesterséges intelligencia képzéséhez szükséges infrastruktúrát.
A Gran Turismo Sophy olyan vezetési képességekkel rendelkezik, amik szükségesek a világbajnok versenyzőkkel szemben, hogy lépést tudjon tartani velük. Mélyen megérti az autó dinamikáját, a versenyíveket, és precízen manőverez, hogy a nagy kihívást nyújtó pályákon is jó köridőket fusson. A másodperc töredéke alatt döntéseket hoz, hogy a folyamatosan, gyorsan változó szituációkhoz igazodni tudjon. A szélárnyékos és ívváltásos előzések, továbbá a defenzív mozdulatok tekintetében is remek eredményeket ért el. Persze a versenyzői etika sem maradt ki. Erősen kifinomult, de nem pontosan meghatározott szabályokhoz igazodik, és sportszerűen versenyzik, így nem próbálja a másik versenyzőt kilökni, továbbá tiszteletben tartja az ellenfelének ívét.
A Sony AI és partnerei egy új, mély megerősítő tanulási megközelítést és platformot építettek, mivel az algoritmusok és az infrastruktúra egyetlen létező kombinációja sem tudta megoldani ezt a kihívást. A versenyautó-vezetés összetett sportjának elsajátítása a Gran Turismo Sport rendkívül valósághű vezetési szimulátorban új áttörést jelent a mesterséges intelligencia területén. A Nature-ben megjelent Outracing Champion Gran Turismo Drivers with Deep Reinforcement Learning című cikkben ki is fejtették ezt részletesen.
A Sony AI blog, a Sony Interactive Entertainment blog, és a Polyphony Digital blog egyaránt említ részleteket róla. Amúgy a lenti videóban szó szerint ezt mondja Yoshida Kenichiro, a Sony Group Corporation elnök-vezérigazgatója: „Üdvözlök mindenkit. Ma nagyon izgatottan osztom meg a Sony AI új játék MI [mesterséges intelligencia]-ügynökének, a Gran Turismo Sophy-nak a bejelentését. A Sony AI-t 2020 áprilisában alapítottuk meg mint alapvető kutatási és fejlesztési szervezetet, hogy felgyorsítsuk a Sony átalakulását egy MI-alapú, kreatív szórakoztatóipari vállalattá. Az elmúlt két évben a Sony AI kutatói és mérnökei szorosan együttműködtek a Polyphony Digitallal, a Gran Turismo alkotóival, valamint a Sony Interactive Entertainment felhőalapú játékokkal foglalkozó csapatával. Együtt létrehoztak egy emberfeletti mesterséges intelligencia-ügynököt, amely képes versenyezni a legjobb emberi Gran Turismo versenyzőkkel.
Ez a csoportos együttműködés, amely a Nature legújabb számának címlapján szerepel, valóban egyedülálló a Sony számára. Mivel a Sony egy kreatív szórakoztatóipari vállalat, ezt a játékosoknak szánt mesterséges intelligencia-ügynököt a játékosok számára építettük. Azért is lelkesedem ezért a projektért, mert megmutatja, hogy a PlayStation felhő alapú játékinfrastruktúráját hatékonyan használhatjuk fel tömeges MI-képzés céljára. A Gran Turismo Sophy a Sony AI első nagyobb projektbejelentése. Remélem, hogy hozzám hasonlóan izgatottak vagytok a Sony AI további hírei miatt, amelyek a jövőben érkeznek – és amelyekkel a Sony célja, hogy a kreativitás és a technológia erejével érzelmekkel töltse meg a világot.”
Már csak az a kérdés, hogy a Gran Turismo 7-ben mikor láthatjuk őkelmét?
Forrás: Gematsu