Bár megvan a francia kiadó számára az erőforrás a függetlenként maradáshoz, Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója nem zárja ki, hogy meghallgassa a felvásárlási ajánlatokat.
Mekkorát fordult a világ hat év alatt! 2016-ban ugyanis a Ubisoft körül elég erősen ott legyeskedett a Vivendi Vincent Bolloré vezetésével. Az a Vivendi, ami korábban a Blizzardot birtokolta, és létrehozta az Activision Blizzardot. Később onnan kilépett a francia médiaóriás, de a Guillemot-testvérek kisebbik cégét, a mobilos Gameloftot behúzta, és nem volt messze a Vivendi a 30%-os részesedéstől a Ubisoftban. Ha ezt elérték volna, törvényi kötelezettségük lett volna árajánlatot tenni, ám ez nem valósult meg: a Vivendi eladta a tulajdonrészét a kiadóban.
A legújabb negyedéves üzleti jelentésében viszont Guillemot azt mondta, hogy a részvénytulajdonosok érdekeit figyelembe véve eladhatják a céget, így a Ubisoft is a konszolidáció mondhatni áldozata lehet a későbiekben. Amúgy Guillemot a részvénytulajdonosok mellett a játékosokra és az alkalmazottakra is gondolt. Megvan a nagy portfóliójuk erős IP-kkel, de az igazgatóság minden ajánlatot hajlandó lenne megvizsgálni. Azt persze már nem taglalja a cég, hogy vajon KAPTAK-E ajánlatot. (Csak nem a szexuális zaklatásos botrányok miatt ódzkodnak tőlük…?)
Tegnap pedig írtunk már a neves hiányzókról a Ubisoft terveibe. Ezek közé NEM tartozik a Skull & Bones, amiről viszont megtudtuk, hogy egyrészt a következő üzleti évben (azaz 2022 áprilisa és 2023 március vége között) meg fog jelenni, másrészt pedig a fejlesztése is jelentősen megváltozott: az egyjátékos narratíva helyett egy élő szolgáltatásos, live service, multiplayer-központú és kooperatív elemekkel is bíró modellt alkalmaz. Magyarul: a franciák a Sea of Thieves-et majmolják…?!
A VGC írt arról, amit Frédérick Duguet, a Ubisoft pénzügyi vezetője mondott: egy új, ígéretes, „első a multiplayer” IP-nek nevezte a Skull & Bones-t, ami eléggé konzisztensen képviseli a stratégiájukat. A többjátékos versengést és a kooperatív játékmenetet egy nagy, nyílt világba hozzák el csábító, remek fantasy történettel. Persze kérdéses, hogy a Ubisoft Singapore, a játékot fejlesztő stúdió valóban el tud-e időben készülni vele…