Két legyet egy csapásra, gondolta a stúdió, akiktől például a Bayonetta 3-at várjuk.
Inaba Atsushi (aki december óta vezeti a PlatinumGameset), illetve Kamiya Hideki (aki mostanában a Bayonetta 3-at és a Project G.G.-t készíti) a VGC-nek adott interjújukban beszélt több témáról, így többek között az NFT-kről is. Inaba szerint ez mostanában eléggé forró téma, és most kezd igazán belendülni a technológia, de szerinte baj az, hogy ez miképp is történik, ugyanis úgy látja, hogy a cégek profittermelése szempontjából foglalkoznak mások velük, és nincsen sem a felhasználók, sem az alkotók számára pozitív hatások! Ezért Inaba frusztrált, és meg is lehet érteni az álláspontját.
Hozzátette, hogy akik az NFT-ket hirdetik, majd videojátékos cégekkel kötnek partneri kapcsolatot, szerinte eléggé egyoldalú párbeszédről van szó. Pénzt lehet keresni vele! De mit hoz el az alkotóknak és a felhasználóknak? Inaba ha időt akar tölteni velemivel, akkor azt szeretné, hogy ez a jó játékok létrehozásában hasznos lehessen. Szóval szerinte pusztán anyagi vonzata van a technológia robbanásszerű terjedésének…
Kamiyának semmi érdeklődése nincs az NFT-k iránt. Ő felhasználóként tekint magára, nem pedig üzletemberként. Most a felhasználóknak semmilyen hasznot nem nyújt a technológia. Ha a jövőben úgy terjed ki, hogy ez megváltozzon, akkor talán ez felkeltheti a figyelmét az egész iránt, ám most ilyesmit nem lát. Ezután kapott egy kérdést, hogy meglepődött-e azon, amikor más kiadók (itt név szerint a Konami lett megemlítve, de ide lehet bátran venni a Square Enixet is…) felugrottak az NFT-vonatra. A válasza annyira poén, hogy ezt lefordítva közöljük: „Nem nagyon. Ha pénz szaga van, a Konami egy pillanaton belül ott terem!”
Azért ez eléggé erős megnyilvánulás mindkettejüktől. Szóval ők nem várják meg a felhasználói kritikákat (lásd GSC Game World, Team17), hanem inkább bele sem vágnak. Aztán lehet, hogy nekik lesz igazuk: az OpenSea, a legnagyobb NFT-piacplatform, milliókat bukott egy biztonsági rés miatt.
Forrás: Eurogamer