A Dragon Age nem kaphatja meg ugyanazt a törődést, mint amit a Mass Effect tavaly.
Mire gondolunk pontosan? Nos, a Mass Effect Legendary Edition az első három rész Unreal Engine 3-on hagyott remasterelt kiadása, ami májusban jött ki PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re. (A PlayStation 5 és az Xbox Series pedig a visszamenőleges támogatás révén szintén futtatta a BioWare játékait.) De ezt nem fogja a pletykák szerint megkapni a Dragon Age, de előtte beszéljünk a negyedik részről.
A GrubbSnax című Giant Bomb-műsorban a VentureBeatnek író Jeff Grubb azt mondta, hogy a Dragon Age 4 fejlesztése egészen jó állapotban van. Az összképet tekintve a fejlesztési ciklusban ott van a BioWare, ahol lenniük kell: elérik a fejlesztési mérföldköveket, és nincsen szó lemaradásról, halasztásról, azaz talán most nem lesz olyan módon összecsapott a játék, mint a Mass Effect: Andromeda (itt a megjelenéskor tapasztalt állapotra gondolunk!), illetve főképp az Anthem (aminek a 2.0 verzióját elvetette a kiadó, az Electronic Arts).
Grubb hozzátette, hogy a Dragon Age 4 minimum másfél évre van a megjelenéstől. Ebből kiszámolhatjuk, hogy 2023 elejéről lemondhatunk, azaz az áprilisban kezdődő új üzleti évből kicsúszik a projekt. 2023 vége viszont már reálisnak tűnik neki is, és szerinte ekkor érkezhet a legkorábban a játék, aminek első trailer videóját 2020 decemberében, a The Game Awards során láthattuk.
És a trilógia kaphat-e felújítást? Nem, mondja Grubb, ugyanis a Dragon Age játékok nem kötődnek úgy egymáshoz, mint a Mass Effect első három felvonása, ugyanis azok egy összefüggő történetet alkottak. A Dragon Age esetében még bonyolítja a helyzetet az engine-váltás is (az Inquisition már a Frostbite engine-t használta), így sokkal több munka lenne felújítani az egészet. A Mass Effectnél egy alapon volt minden, így ott valóban főleg az első részt kellett felhozni a többi színvonalára.
Mindez persze nem hivatalos!
Forrás: VGC