A következő generációs virtuális valóság-headsetet, a PlayStation VR2-t magát eleddig nem láthattuk, ám a Sony ezt a hiányosságát is pótolta.
A PlayStation Blogon történt meg a leleplezés, és nem tér el a dizájn attól, amit a PlayStation 5-tel és annak DualSense kontrollerével kezdett a cég, majd folytatott a PlayStation VR2 gömbszerű irányítóival. És a headset kinézete pont ezeket kívánta ötvözni, de ide lehet még venni a Pulse 3D headsetet is. Szóval ha egyet megszoktunk, a többi is hasonló irányelveket követ.
A Sony kiadósan tesztelte a headset dizájnját, hogy ergonomikus és kényelmes legyen, de az előző generációs PlayStation VR-ből a beállíthatóság át lett azért emelve. Újításként jön a lencsék finomhangolása, ha valakinek szokatlan távolságra lenne egymástól a két pupillája. A dizájn vékonyabb lett, és ennek köszönhetően a tömege is valamelyest csökkent. Egy új szellőzőnyílást is láthatunk, hogy megfelelően szellőzön a hardver.
Morisawa Yujin, a Sony Interactive Entertainment senior művészeti igazgatója azt írta, hogy amikor először dolgozott a PlayStation VR2 dizájnján, az első ötlete kapásból a szellőzőnyílás volt, amihez hasonló megoldást a PlayStation 5-ön láthattunk már. A mérnökök olyan ötlettel álltak elő, ami a szellőzést lehetővé teszi, továbbá a lencse nem párásodik be, miközben a játékosok elmerülhetnek a VR-játékokban. Ő sok dizájnkoncepción dolgozott, hogy ezt elérje, és a végső tervezetben lehet látni a kis nyílást a felső és az elülső felület között, amin keresztül „lélegzik” a headset. Erre ő büszke is, nem beszélve az ehhez köthető pozitív visszajelzésekről. Reméli, hogy a PlayStation-rajongók is egyet fognak érteni vele, és alig várja, hogy kipróbálják.
A Sony megerősítette, hogy a PlayStation VR2 fejlesztőkészleteit már megkapták a fejlesztők, de azt nem árulta el, hogy a pletykák révén már hallott 2022-es megjelenést tartani lehet-e. Nem tudjuk még, hogy idén eljut-e a boltokba az újgenerációs PSVR, és még az árcímke helyén is egy nagy kérdőjel áll.
Forrás: WCCFTech