Mark Cerny, a PlayStation Vita, a PlayStation 4 és a PlayStation 5 belső tervezője új szabadalma arra utalhat, hogy a sugárkövetés, azaz a ray tracing még inkább lábra kaphat a 2020 novemberében elstartolt konzolon.
A Twitteren bukkant fel, hogy a Sony Interactive Entertainment egy új szabadalmat nyújtott be. Ez arról szólt, hogy a PlayStation 5-ös játékok bekapcsolt ray tracing mellett miként futhatnak jobb teljesítménnyel. Cerny a szabadalmának címében megnevezik, hogy sugárátalakítást, továbbá aszinkron működést vetne be a teljesítménynövelés érdekében.
A szabadalma egy olyan rendszert határoz meg, amiben shaderfeldolgozók rövidítenék meg a sugarakat. Ezzel nőne a teljesítmény. Ugye a ray tracing még mindig terjedőfélben levő technológia, ami az Xbox Series és PlayStation 5 páros mellett az újabb PC-s videókártyákban is megtalálható (már akinek futja az Nvidia RTX-es videókártyáira, ugyanis mostanában még egy használt, még nem ebbe a kategóriába tartozó vas is egy vesét igényel).
PlayStation 5-ön két példa a sugárkövetéses technológia alkalmazására: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart (erről a nap folyamán épp írtuk is, hogy a DICE Awardson négy díjat is nyert). De mindkettő esetében kompromisszumra van igény: alacsonyabb frame rate és/vagy felbontás kell; a Gran Turismo 7 esetében pedig a Polyphony Digital csak a visszajátszásokban és a garázsban fogja alkalmazni; a versenypályán nem!
Amúgy az utóbbi évek során a Sony Interactive Entertainment több, figyelemreméltónak is nevezhető szabadalmat is levédetett. Ezek között szerepel egy PlayStation Assist nevű mesterséges intelligencia-hangasszisztensre vonatkozó találmány, és van egy olyan rendszer is, ami lehetővé tenné a játékosok számára, hogy az általuk éppen nyúzott játékokban szöveges, képi és hangos tippeket hagyhassanak más felhasználóknak. Volt egy olyan szabadalom is, ami egyfajta Uber-stílusú segítséget határozott meg: szakértő játékosokat lehetne bevonni, hogy a nagy kihívásokat nyújtó szekciókban segítsen annak, aki elakadt.
De Cerny valamire rájöhetett a ray tracing kapcsán. Ha beválik az elképzelése, a későbbiekben megvalósulhat az, hogy valami natív 4K-ban fut 60 FPS-sel és bekapcsolt sugárkövetéssel!
Forrás: VGC