Erősebb ray tracing is megvalósulhat a PlayStation 5-ön?

Mark Cerny, a PlayStation Vita, a PlayStation 4 és a PlayStation 5 belső tervezője új szabadalma arra utalhat, hogy a sugárkövetés, azaz a ray tracing még inkább lábra kaphat a 2020 novemberében elstartolt konzolon.

 

A Twitteren bukkant fel, hogy a Sony Interactive Entertainment egy új szabadalmat nyújtott be. Ez arról szólt, hogy a PlayStation 5-ös játékok bekapcsolt ray tracing mellett miként futhatnak jobb teljesítménnyel. Cerny a szabadalmának címében megnevezik, hogy sugárátalakítást, továbbá aszinkron működést vetne be a teljesítménynövelés érdekében.

A szabadalma egy olyan rendszert határoz meg, amiben shaderfeldolgozók rövidítenék meg a sugarakat. Ezzel nőne a teljesítmény. Ugye a ray tracing még mindig terjedőfélben levő technológia, ami az Xbox Series és PlayStation 5 páros mellett az újabb PC-s videókártyákban is megtalálható (már akinek futja az Nvidia RTX-es videókártyáira, ugyanis mostanában még egy használt, még nem ebbe a kategóriába tartozó vas is egy vesét igényel).

PlayStation 5-ön két példa a sugárkövetéses technológia alkalmazására: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart (erről a nap folyamán épp írtuk is, hogy a DICE Awardson négy díjat is nyert). De mindkettő esetében kompromisszumra van igény: alacsonyabb frame rate és/vagy felbontás kell; a Gran Turismo 7 esetében pedig a Polyphony Digital csak a visszajátszásokban és a garázsban fogja alkalmazni; a versenypályán nem!

Amúgy az utóbbi évek során a Sony Interactive Entertainment több, figyelemreméltónak is nevezhető szabadalmat is levédetett. Ezek között szerepel egy PlayStation Assist nevű mesterséges intelligencia-hangasszisztensre vonatkozó találmány, és van egy olyan rendszer is, ami lehetővé tenné a játékosok számára, hogy az általuk éppen nyúzott játékokban szöveges, képi és hangos tippeket hagyhassanak más felhasználóknak. Volt egy olyan szabadalom is, ami egyfajta Uber-stílusú segítséget határozott meg: szakértő játékosokat lehetne bevonni, hogy a nagy kihívásokat nyújtó szekciókban segítsen annak, aki elakadt.

De Cerny valamire rájöhetett a ray tracing kapcsán. Ha beválik az elképzelése, a későbbiekben megvalósulhat az, hogy valami natív 4K-ban fut 60 FPS-sel és bekapcsolt sugárkövetéssel!

Forrás: VGC

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu