A Frontier Developments (akik a héten már bejelentették az F1 Manager 2022-t is) nem erőlteti tovább az Elite Dangerous: Odyssey konzolos változatának megvalósítását.
Tavaly adta ki a Frontier a „veszélyes elit odüsszeiáját” PC-re, de a fogadtatás igazán hűvös volt. Ezért a stúdió úgy döntött, hogy először a PC-s verziót hoznák rendbe, így elhalasztották a PlayStation 4-es és Xbox One-os változatot. Ez volt eddig a terv, de David Braben, a Frontier alapítója egy blogposztban vágta bele a baltát a konzolos változatokba: az Elite Dangerous: Odyssey a 2013-as konzolokra nem fog kijönni, de az alapjáték elérhető marad mind a két platformon.
Braben azt írta, hogy az Elite Dangerous: Odyssey rajtja felettébb nem volt ideális, és sajnos meg is kellett osztaniuk a konzolos és PC-s játékosbázisukat, miután először csak PC-re hozták ki ezt tavaly májusban. Azután elkezdték annak élményének javítását a számítógépen játszóknak, és bár remek eredményeket értek el, Braben szerint még mindig van teendőjük, ám az Odyssey-t megelőző és az azutáni programkódos alapokat is támogatják azóta.
Az utóbbi néhány hónapban azzal küzdöttek, hogy miképp haladjanak tovább a legjobb módon, és nehéz szívvel jutottak el oda, hogy leállítsák a konzolos fejlesztést. A játék történetével előre kell lépniük, és ehhez egyetlen programkód-alapra kell koncentrálniuk. Az Elite Dangerous továbbra is megkapja a kritikus frissítéseket a konzolokon, de a poszt-Odyssey kódalap esetében az új tartalmakkal a PC-re koncentrálna. A stúdió tudja, hogy ez nem az a hír, amit a konzolosok hallani szerettek volna, de ez nekik sem volt könnyű döntés. Braben szerint az Elite Dangerous hosszú távú jövője miatt cselekedtek így.
Az Elite Dangerous nem fog kapni PlayStation 5-ös és Xbox Series-es verziót, így a konzolos next-gen kiadásban sem érdemes reménykedni. A stúdió utalt arra is, hogy a jövőben a PlayStation 4-es, Xbox One-os elmentéseket át lehet hozni a PC-re, ami a lehető legkézenfekvőbb megoldás lenne mindenkinek.
Forrás: WCCFTech