A Polyphony Digital kihúzta a gyufát a játékosoknál. Ezt valóban nem kellett volna…
Ha a Metacriticen megvizsgáljuk a Sony Computer Entertainment (SCE) észak-amerikai, európai és japán (SCEA, SCEE, SCEJ), a Sony Interactive Entertainment és a PlayStation Studios játékait, a VGC cikkének publikálásakor bizony a PlayStation 5-re és PlayStation 4-re megjelent versenyzős játék tölti be a legalacsonyabb értékelésű játékot a 2,5/10 értékeléssel. Ezzel alá lőtt a World of Warriorsnak (PS4, 2,9/10), az NBA 10 The Inside-nak (PSP, 3) és a Cool Boarders 2001-nek (PS1, 3,3). Igaz, ezeknek sokkal kevesebb felhasználói értékelése van, míg a Gran Turismo 7 már több mint 3600-nál jár…
A legtöbb értékelés március 17-e után jött. Ekkor jött a 1.07-es patch, ami ugye kiherélte a kreditszámot, amit több verseny után kapunk, ezzel is a(z előző részhez, a Gran Turismo Sporthoz képest drágább!) mikrotranzakciók felé terelve minket. Ja, és egy több mint 24 órás leállás is volt, ami egy egyjátékos játék esetében is elképesztőnek hangzik. A GTPlanet elég súlyos elemzésben taglalja, hogy akár húsz órán át kell versenyeznünk, hogy a legdrágább kocsik közül egyet meg lehessen venni. Ennyit rontott az 1.07-es frissítés!
Több nevesebb játékos (pl. SuperGT) is nemtetszését fejezte ki a túlzottan grindolásra eltolt játékmenet miatt, és sok, a mikrotranzakciót kritizáló tweetet likeolt Valerio Gallo, aki egy Gran Turismo eSport-világbajnok. Az egyik kedvelt tweetjében a Gran Turismo 7-et „a valódi hitelkártya-szimulátornak” nevezték (magyarázat: a GT-sorozatot „a valódi vezetési szimulációnak” hívja hivatalosan a Polyphony Digital).
A Metacritic értékelések egyik leghasznosabbnak jelöltje azt írja, hogy internetkapcsolat kell az egyjátékos tartalmakhoz való hozzáféréshez (hivatalosan a csalások és a kalózkodás miatt… akkor a játék en bloc használhatatlan lesz a jövőben?). Az egyik értékelő a 97-es (nyugaton 98-as) megjelenésű GT1 óta játssza sorozatot, és bár remeknek tekinti a fizikát és az autók látványát, a karriermód rövid és a mikrotranzakciókat erőltetik a versenyek kreditkifizetésének nerfelése után. Eddig nem volt ilyen rossz a grindolás a sorozatban. Egy másik pedig joggal teszi fel a kérdést, hogy 38 dollárt (tehát közel 12 ezer forintot!) kóstál egy Ford GT? A lootboxokból mindig a legalacsonyabb jutalmakat kapjuk szerinte…
Yamauchi Kazunori, a sorozat atyja reagált is egy közleményben, amit lefordítva közlünk: „El akarom magyarázni, hogy mi történt. Közvetlenül az 1.07-es frissítés megjelenése előtt felfedeztünk egy olyan problémát, hogy a játék egyes esetekben nem indult el megfelelően a PlayStation 4-es és a PlayStation 5-ös termékverziókon. Ez egy ritka probléma volt, amelyet a fejlesztői hardveren végzett tesztek vagy a kiadást megelőző minőségellenőrzési folyamatok során nem észleltünk, de a felhasználók mentési adatainak biztonsága érdekében úgy döntöttünk, hogy megszakítjuk az 1.07-es frissítés kiadását, és elkészítjük az 1.08-as javító frissítést. Ez az oka a késedelemnek. Őszintén elnézést kérek mindenkitől a kései tájékoztatásért. Szintén ebben a frissítésben néhány jutalom módosult. Ennek okait és a további terveinket is meg szeretném magyarázni.
A Gran Turismo 7-ben szeretném, ha a felhasználók mikrotranzakciók nélkül is sok autót és versenyt élvezhetnének, ugyanakkor az autók árazása fontos elem: ez az értéküket és ritkaságukat közvetíti, ezért fontosnak tartom, hogy ez a valós világ áraihoz kapcsolódjon. Szeretném, ha a GT7 olyan játék lenne, amelyben sokféle autót sokféleképpen élvezhetsz, és ha lehetne, nem szeretném, ha játékosoknak gépiesen újra és újra végig kelljen játszania bizonyos eseményeket. Idővel tájékoztatni fogunk titeket a további tartalmakkal, további versenyeseményekkel és további funkciókkal kapcsolatos frissítési tervekről, amelyek konstruktívan megoldják ezt a problémát.
Fájdalmas, hogy jelenleg nem tudok részleteket mondani ezzel kapcsolatban, de tervezzük a Gran Turismo 7 további átdolgozását, hogy minél több játékos élvezhesse a játékot. Igazán nagyra értékelnénk, ha mindenki egy kicsit hosszabb távon is figyelemmel kísérné a GT7 fejlődését,” írta Yamauchi.
Ebből a kátyúból nehéz lesz kikászálódni.