A Nintendo nem magyarázta még meg, hogy miért is vált elérhetetlenné a két legsikeresebb platformjának online bolti felületei.
A Nintendo Wii Shop Channel és a Nintendo DSi Shop Channel a két felület, amin keresztül a régebben megvásárolt játékainkat elérhetjük. Csakhogy aki a Wii Shopon próbálkozik ezzel, először egy üres oldalt lát, majd néhány perccel később jön a 209601-es hibaüzenet: nem lehet a szerverhez csatlakozni, próbálkozzunk később, keressük fel a Nintendo ügyfélszolgálati weboldalát.
Ha meg is tesszük ezt, akkor sem kapunk sok információt. A nagy N itt ugyanis azt írja, hogy a 209601-es hibaüzenet általában azt jelenti, hogy Wi-Fi-n keresztül nem tudunk jó kapcsolatot létesíteni a zavar miatt. Ez pedig ugye nem biztos, hogy megállja a helyét, hiszen ha eddig nem volt probléma, most hirtelen miért lenne? Amúgy a Nintendo Wii Shop Channel 2019-ben állította le annak lehetőségét, hogy ott vásárolhassunk, de utána is képesek voltunk a már megvett tartalmainkhoz hozzáférni.
Régebben már bejelentette a Nintendo, hogy egy meghatározatlan időpontban véget fog érni az ilyen hozzáférés is, de a cég nem közölt ezzel kapcsolatban konkrétumokat. A Nintendo DSi Shopon egy másik hibaüzenetet kapnak a felhasználók: ott a 290502-es error kód ugrik fel, ami a nagy N szerint ismét a wireless zavarra utaló hibaüzenet, ami ismét nem nagyon tűnik logikusnak. Mivel mind a két platformon hasonló hibaüzenetek bukkannak fel (a kód eltér, de tartalmilag megegyezik a kettő), talán csak egy kisebb hiba merült fel a Nintendo portáján, de mivel a japán cég nem nagyon nyilatkozott az ügyről, kicsit aggasztónak hat az egész.
Korábban írtuk már, hogy 2023 márciusában a Nintendo Wii U-n és a Nintendo 3DS-en leállítják az eShopot, így azon a két platformon sem lehet vásárolni játékokat (ám a letöltések, frissítések és az online játékmenet megmaradnak). Lehet, hogy a Nintendo direkt lőtte le a Wii/DSi duót?
Forrás: VGC