A PlayStation Store csapata felel a PlayStation Plus Premium demóiért?

Állítólag nem a fejlesztők, kiadók foglalkoznak a Sony által előírt demók megvalósításával, hanem házon belül, a PlayStation Store maga hozza ezeket létre…

 

A háttérben az történhetett, hogy minden fejlesztő, kiadó, aki nagykereskedelmi áron 34 dolláros (~11 ezer forintos) áron, vagy ennél drágábban adja el a játékait a PlayStation Store-os jelenlétért, a pletykák szerint kötelező demót készíteni belőlük a PlayStation Plus Premium kategóriájára előfizető játékosoknak. Két érdekesség: a PlayStation VR-játékok nem érintettek (PSVR2…?), továbbá retroaktív módon, visszamenőleges hatállyal nem lehet erre kötelezni a már megjelent alkotások készítőit erre.

A demóknak állítólag a játék megjelenése után három hónappal is elérhetőnek kell lenniük, viszont ezeket a Sony saját maga oldaná meg, így a korlátozott ideig játszható termékekért a cég felelne. A Kotakunak író Ethan Gach szerint  bár a szabály nem ad extra munkát a fejlesztőnek, többen is aggodalmukat fejezték ki, hogy a legdrágább PlayStation Plus kategóriába suvasztotta a Sony a demókat, és az így keletkező jövedelemből a fejlesztők sem biztos, hogy részesülhetnek… de ennek ellenkezőjét is hallani: ha valaki a kipróbálható verzióval jót szórakozott, nagyobb eséllyel veszi meg a teljes játékot.

Eközben Garrett Fredley, a Sony egyik senior mérnöke mondhatni felrobbantotta az internetet azzal, amikor bejelentette, hogy a PlayStation játékmegőrző (archiváló) csapatának tagja lett, és még kérdéses, hogy mekkora szerepe lesz az emulációs munkálatokban, de ha ez felbukkanna a csapaton belül témaként, meg fogja osztani ezt velünk, de mivel csak néhány napja része ennek a bandának, még nagyon korai állapotban leledzik a játékarchiváló együttes.

Ebből pedig az jön, hogy nem biztos, hogy a PlayStation játékmegőrző részlege a korábban már pletykált, helyi PlayStation 3-as emuláción dolgozik, amivel a PlayStation 5-tel rendelkezőknek nem a felhőből kell játszaniuk a két konzolgenerációval korábbi alkotásokat, hanem a PS5 képességeire építve nem kell az internetre hagyatkozni, hogy mondjuk a Killzone 3-at (random példa!) játszhassuk. Amúgy pedig a játékmegőrzés több fázisból áll.

Több build van egy játékból (alfa, béta, megjelenésre kijelölt változat, frissített verziók), amiket aztán mind el kell tárolni. Katalogizálni kell a le nem fordított (uncompiled, kódnyelv!) asseteket, a dokumentációt, és ez egy komolyabb játék esetében egy tonna adatot jelent, de a végeredmény egy könnyen átlátható fejlesztési menetrend-áttekintéssé változik, és a forráskód is elérhető lesz, amivel könnyebb emulálni, vagy más rendszerre portolni a játékot…

Forrás: PSL, PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)