Talán mégis igaz a játék marketingjében használt mondat (always bet on Duke, azaz mindig fogadjunk Duke-ra)…
Már írtunk arról, hogy a 3D Realms második Duke Nukem Forever koncepciója (azaz az Unreal Engine-es változat, miután a Quake II-es engine-t dobta a stúdió) kiszivárgott az internetre, és akkor még az volt emlegetve, hogy júniusban a közönség is lecsaphat a szőke macsó befejezetlen, 2001-es E3-as verziójú játékára. Nos, tévedtünk, és jó, hogy nem volt igazunk: már most is felkereshetjük az Internet Archive-ot, ahonnan letölthetjük az értelemszerűen félkész DNF-et…
A modderek is fenhetik a szikét: a pakkban ugyanis az Unreal Editor is megtalálható, amivel a pályákat hozta létre a 3D Realms, és a forráskód is a csomag része (mondjuk a teljes 4chan téma archiválása már picit overkill, továbbá irreleváns, de mindegy…), így aki ismeri a régebbi Epic Games-technológiát, akár be is fejezheti azt, amit a stúdió két évtizede nem tudott! (És ha az Embracer Group dörzsölt, lecsap a pakkra, és HIVATALOSAN is elkészíti a Duke Nukem Forever régebbi verzióját. Elvégre alattuk van a 3D Realms és a Gearbox is!)
Figyelem! A játékot nem lehet csak úgy, könnyedén elindítani. A Redditen érdemes átolvasni, hogy milyen trükköket kell bevetni például a megfelelő felbontáson történő rendereléshez. A D3D8 (=DirectX 8) wrapper eltávolítása is meg van ott említve, de más tippeket is fellelhetünk. Ettől függetlenül nem több mint egy vertical slice, így mondhatni a projekt csontvázáról van szó, viszont vannak benne érdekességet. Például interaktív érintőképernyők, parazitától szenvedő civilek, BioShock-féle „Pipe Dream” hackelés, és egy civilt egy feszült jelenetben kell a sötétben átvezetni. Szóval vannak itt jó ötletek.
Persze ennek az egésznek a régi sebek felszakítása is következmény lett, ugyanis George Broussard és Scott Miller, az Apogee két társalapítója a Twitteren egymásnak esett, kifejtve, hogy mi is sült el balul a fejlesztés során. Őket ki kellene békíteni.
Forrás: PCGamer