A felújított Alan Wake-ből a finn stúdiónak még egyetlen eurocentnyi bevétele sem származik.
A Remedy Entertainment közölte, hogy a játékokból származó jogdíjak az utóbbi időszakban is főleg a Controlból jöttek be, ami csökkent is az eggyel korábbi üzleti évvel összevetve, ami teljesen rendben van, hiszen a finn csapat ezzel kalkulált. Az Alan Wake Remasteredből jogdíjuk nem származott, ugyanis az Epic Games Publishingnek először be kell kasszíroznia a fejlesztési és marketinges költségeit; csak akkor lesz a Remedy-nek ebből pénz, ha Tim Sweeneyék nullszaldósra hozzák a balanszot.
Valahol sejthető volt, hogy az Alan Wake Remastered miért készült el. Nem csak amiatt, mert a Remedy vissza tudta szerezni a Microsofttól az IP jogait (ezért volt előtte csak Xbox 360-on és PC-n az első rész és az American Nightmare), aminek köszönhetően multiplatformmá tudták tupírozni az újságíró kalandjait, hanem azért is, mert egyértelmű volt, hogy ezzel akarták felhívni a figyelmet a franchise-ra, mielőtt bejelentették volna a folytatást.
Az Alan Wake 2-ről pedig a nyár során nem fogunk hallani, de a Remedy Entertainment a befektetőinek optimista nyilatkozatot tett. Tény, hogy a játék fejlesztésében még sok a teendőjük, ám sok területen is kezd teljesebb formát ölteni Alan Wake történetének folytatása. Ezután a stúdió megerősítette, hogy 2023-ban meg fog jelenni az Alan Wake 2 (és itt a kiadói szerepet értelemszerűen újfent az Epic Games ölti magára).
A hétvégén ezt írtuk a Remedy további projektjeiről: „A Remedy a pénzügyi jelentésében foglalta össze, hogy mi hol tart. A Vanguard az előző negyedévben erős lépéseket tett előre, és már a koncepcióigazolási (proof-of-concept) fázisban tart. A csapat erősítve lett: a Vanguard mellett más projektjeik is kedvezően jártak a svédországi terjeszkedésükkel. A Condor is ugyanebben a proof-of-concept állapotban van éppen.
A Heron még a koncepciós fázisban tart, és ennek prototípusos kísérletei tartanak. A Northlight engine technológiájáért felelős csapapattal közösen most azon van a hangsúly, hogy a szükséges technológia és az eszközkészlet létrejöhessen, mert ezek a Remedy több játékában is be lesznek vetve, így hosszabb távra gondolkodnak a mostani „alapkő-letételekkel”.”
Úgyhogy van mivel foglalkozniuk…
Forrás: PSL