Mivel ő állt mind a két játék megalkotása mögött, nála jobban senki sem tudhatja ezt…
A The Callisto Protocol lényegében a Dead Space szellemi folytatása lesz, hiszen Glen Schofield volt Isaac Clarke mögött, és most egy másik világban igyekszik hasonló sci-fi túlélő horrort teremteni (ami ismét forradalminak ígérkezik; csak ezúttal nem a már nem létező Visceral Gamesnél készül az Electronic Arts alatt, hanem a Kraftonnak a Striking Distance közreműködésével).
Schofield az IGN-nek adott interjújában kapott egy olyan kérdést, hogy mennyire hasonlít a The Callisto Protocol a Dead Space-hez? Erre Schofield azt mondta, hogy igenis tudta a stúdió, hogy a két IP környezete merőben eltérő lesz, és ezt fontosnak is tekintette. Játszani fogunk, és eleinte bár azt hihetjük, hogy a Dead Space-szel foglalkozunk, de aztán rá fogunk jönni, hogy ez egy eltérő sztori más karakterekkel egy teljesen másik unverzumban. Ők maguk is másképp adják elő a történetet, továbbá a harcok sem fognak hasonlítani. Ezért mondja azt, hogy szerinte nem sok esély van arra, hogy az emberek azt mondják: ez a Dead Space 4.
Korábban azt hallottuk, hogy a The Callisto Protocol a PlayerUnknown’s Battlegrounds, azaz PUBG-univerzumban játszódik. Nos, ez már nincs így (talán jobb is, mert a battle royale-hoz nehezen tudjuk a fejünkben kötni ezt a túlélő horrort…). Erről is beszélt Schofield. Amikor elkezdték a The Callisto Protocolt megvalósítani, akkor felvetették a Krafton emberei, hogy a PUBG idővonalába be tudnák-e helyezni a játékot, ő meg nem volt ellene. Szerinte a PUBG hatalmas, és egy évvel később viszont úgy gondolták, hogy a történet esetében megcsinálták, amit a fejlesztők akartak, beleértve a karaktereket, az univerzumot, és ők későn jelentették be. Nem akarták az embereket megzavarni, úgyhogy bemondták, hogy kivették a PlayerUnknown’s Battlegrounds világából a The Callisto Protocolt.
A játék december 2-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech