Készül a Final Fantasy VII Remake második része; a Crisis Core: Final Fantasy VII is feldolgozást kap; zárt bétára készül a Final Fantasy VII: Ever Crisis, illetve Steam/Steam Deck verzióban részesül a Final Fantasy VII Remake Intergrade.
A Final Fantasy VII Remake három felvonásból áll. Az elsőt már láthattuk, a második rész pedig Final Fantasy VII Rebirth névre lett keresztelve. Télen jön PlayStation 5-re, feltehetőleg itt is időzített exkluzivitással. Szóval nem lesz PlayStation 4 verzió, hiába emlegették régebben. Nomura Tetsuya, a Final Fantasy VII Remake-sorozat kreatív rendezője szerint négy FF7 projekt készül, és mindegyiknek eltérő szerepe lesz, de egymáshoz kapcsolódnak a FF7 világának és karaktereinek csúcsminőségű ábrázolása révén. Mindegyik eredeti játék fejlesztésében szerepe volt Nomurának, így megérti a projektek gondolatait és elképzeléseit, ezért aktívan közreműködik a projektekben.
Nomura szerint a Final Fantasy VII Rebirth úgy lett megtervezve, hogy azok is élvezhessék a játékot, akik nem ismerik az eredetit. Jobban is élvezhetik az FF7-es utazásuk kezdetét ezzel a játékkal. Cloud és csapata új útra kell, és Midgar elhagyása után egy friss, új élményben részesülünk. Alig várja, hogy megoszthassa, miért nevezték a remake első harmadát Remake-nek, a másodikat pedig Rebirthnek. Várja, hogy leleplezhesse a harmadik szegmens nevét is, és hogy hová vezet az út. Az új fejlesztési struktúra adoptálása óta a fejlesztés begyorsult. Eléggé riktának tartja, hogy egy ilyen méretű játék készüljön, ahol már a fejlesztés kezdete előtt egymáshoz kötődött minden. A harmadik fejezeten is már történtek munkálatok, és most azon van, hogy a sorozatot befejezze.
Hamaguchi Naoki, a Final Fantasy VII Rebirth rendezője örömmel beszélhetett a bejelentés után, égy erős kötelezettségének tekinti, hogy a legjobb FF7-es élményt hozza el a játékosoknak. A teljes fejlesztés már tart, és a csapat erősen motivált, hogy mindent összetegyen egy befejezett játék érdekében. A FF VII Rebirth több mint csak egy felvonás a sorozatban szerinte: minden szenvedély és elkötelezettség is megemlítendő, ami az eredeti játék megalkotásához is kellett. Szerinte megéri, ha türelmesek leszünk.
Kitase Yoshinori, a Final Fantasy VII Remake-sorozat producere és az eredeti játék rendezője pedig arról beszélt, hogy a Final Fantasy VII Remake 2020 áprilisi megjelenése után közel három évvel jön a Final Fantasy VII Rebirth. Ez sok időnek tűnhet, de a Square Enix a legjobb élményt akarja biztosítani, és egy ilyen nagy méretű játékhoz képest elképesztő tempót diktálnak a fejlesztéssel. A trilógia középső részének megalkotása kihívásokkal jár, de sok olyan film van, ahol pont a második részben mélyülnek el a karakterek, és elképesztő történeti fordulatok is bekövetkeztek bennük. A Rebirth célja az, hogy a Remake-nél magával ragadóbb, több emléket teremtő élmény legyen.
Említést kell tennünk a Crisis Core: Final Fantasy VII Reunionról is. Ez a PSP-re megjelent játék remastere lesz, és télen jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steamen, szinte fix, hogy Denuvóval), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre. Teljesen új 3D-s modellek, teljes szinkron, rendszeroptimalizálás, újragyártott hátterek és kezelőfelület (ezen belül további optimalizálás) lesz, egyes dolgok (feltehetőleg a jelenetek) átugorhatóak lesznek, továbbá a háttérzene is újra lesz gondolva.
A 2007-es Crisis Core: Final Fantasy VII anno innovatív játékmenetével, kedvelhető karaktereivel és hatásos narratívájával bővítette ki az FF7-es világot és annak részletességét, és ezért volt kritikailag is sikeres játék. Ebből most egy remaster készül, követve az eredeti narratívát. Zack Fair küldetése az, hogy az elveszett SOLDIER-t, Genesis Rhapsodos-t megtalálja. De miért van a fekete hajú úriember kezében egy ismerős kard? A japán szinkronstábot is felfedték (Suzumura Kenichi: Zack Fair hangja; Inoue Kazuhiko: Angeal Hewley; Gackt: Genesis; Morikawa Toshiyuki: Sephiroth; Sakamoto Maaya: Aerith Gainsborough).
A Final Fantasy VII: Ever Crisisből, az iOS-re és Androidra készülő epizodikus egyjátékos játékból a Square Enix az év során egy zárt bétát fog tartani. A játékban esélyünk van az FF7 világát és annak egymáshoz kötődő történeteit átélni, beleértve az eredeti hetes „végső fantáziát” is. Végezetül még annyi, hogy az Epic Games Store-on december 16-án megjelent Final Fantasy VII Remake Intergrade (a trilógia első része és a Yuffie-t főszerepbe helyező Intermission DLC) a mai naptól, június 17-étől kapható Steamen is. A Steam Deck is támogatja.
Forrás: Gematsu, Gematsu, Gematsu, Gematsu