Vékony jégen egyensúlyozott a Housemarque a Returnal történetével

A Sony stúdiója szerint nem volt egyszerű megvalósítani a PlayStation 5-exkluzív Returnal sztoriját.

 

A VGC idézett egy interjúból, amit később fog publikálni. A meginterjúvolt alany Eevi Korhonen volt, aki a Housemarque senior narratívatervezőjeként dolgozott a Returnalon. Ennek összetett története van, és ennek írási folyamatát egy vékony kötélen való járáshoz hasonlította, ugyanis a játékosok nem lineáris, összetettebb formában tapasztalhatják meg a sztorit.

Greg Louden, Korhonen főnöke és a játék narratíváért felelős rendezője is azt akarta, hogy mind a két oldalt feltárhassák a Returnalban. Korhonen rejtélyesebbre akarta venni, hogy a játékosok a közösséggel együtt rakhassák össze a történet elemeit, miközben Louden azt akarta (miközben ezt elfogadta), hogy legalább valamennyire képesek legyenek alapból értelmezni a Returnal történetét. A játékban amúgy rövidebb dózisokban előadják a sztorit, és úgy tűnhet, hogy véletlenszerű videórészleteket lát a játékos, de vannak hosszabb hangfelvételek és írásos anyagok is. Csakhogy ezeket nem sorrendben találjuk meg, így tényleg úgy hat a Returnal, mintha tele lenne rejtélyekkel.

Korhonen szerint nehéz ezt látni még előkészületekkel is, hogy milyen az eredmény, és csak a játékban magában lehet tapasztalni a történet tempóját, ugyanis ott már joggal lehet feltenni a kérdést, hogy a többi elemmel együtt milyen az összhatás. Az utolsó pillanatokig vágtak, szerkesztettek, továbbá szövegileg finomhangoltak, hogy minden valamelyest tisztább összképet kaphasson. Figyelemmel követte a játék subredditjét, és látta, hogy voltak jó, kisebb felfedezések, de reméli, hogy a Sisyphus-toronnyal kapcsolatban is megtalálják azt, amit a stúdió elrejtett. Ez nem olyan nagy titok, hanem egy remek filozófiai utalás a névre, de eddig senki sem találta meg, és senki sem kötötte össze a két pontot, de talán most valaki elköveti ezt. (Sziszifuszi munka…?)

A Housemarque következő IP-je a fejlesztés eléggé korai fázisában van, és nem sokat tudunk róla. Korhonen reméli, hogy a Returnalból némi kivágott tartalom átgurulhat ebbe a játékba (ami feltehetőleg PlayStation 5-re és PC-re készül). A Returnalt ambíciózusnak tekinti. Nagy célokat tűzött ki a finn csapat, de mégis sok dolgot kellett kihagyniuk (ötletek, narratívával kapcsolatos rendszerek), és reméli, hogy ezekből az elemekből lesz, amit az új IP történetébe képesek lesznek implementálni.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu