A Radical Entertainment a Scarface: The World Is Yours után folytatta volna Tony Montana már így is alternatív idősíkra helyezett történetét…
A 2006-os Scarface: The World Is Yours (amiről itt részletesebben is írtunk) egy bosszúsztori volt: miután Tony túléli Sosa támadását, elveszített mindent, majd nulláról újraépítkezve kivégezte egykori kollégáját, így Miami megállíthatatlan drogbárójává vált az erősen káromkodó (és szó szerint tökös) figura.
Ezután a Radical Entertainment (akiket például a Prototype révén ismerhetünk; a Prototype 2 kudarca után egy kisegítő stúdióvá fokozták vissza és a Bungie Destiny-jén kellett dolgozniuk) elkezdett egy folytatáson dolgozni. Ennek a címe Scarface Empire lett volna, és korábban már láthattuk a koncepciós képek jóvoltából, hogy Las Vegasban terjeszkedett volna a kubai kokainkirály.
A lenti videóban átugrottuk a szöveges részt, és kapásból a játékmenettel indul, így nem kell keresgélni sem a nyilvánvalóan még csak prototípus státuszban rögzített felvételek után. Sok asset (textúra, hangok, ilyesmi) még csak ideiglenes, placeholder formátumban látható, de nem is ezen van a lényeg. Azt láthatjuk viszont, hogy a lövöldözős játékmenet sokkal tempósabb lehetett volna, a vezetés is kifinomultabbnak tűnik, de felbukkan egy új, felélesztő mechanizmus is. Mindez a Prototype erősen módosított engine-jén futott.
Sajnos mindez mind a szemetesben végezte, és az indok épp a Microsoft által felvásárolni tervezett Activision Blizzardban keresendő. A Vivendi (akik legutóbb a Ubisoftot majdnem bekebelezték, a mobilos Gameloftot viszont kirántották a Guillemot-család kezéből) alatt volt a Blizzard, továbbá a Radical Entertainment is. A Vivendi ötvözte a Blizzardot az Activisionnel, amiből 2008-ban megszületett az Activision Blizzard, és talán az egyik első lépés az volt, hogy leállítsák a Scarface Empire fejlesztését.
Ez viszont felettébb érthetetlen lépésnek tűnt, ugyanis a Scarface: The World Is Yours az egyik legjobb licencelt Grand Theft Auto-klón volt. Kritikailag is egész jó fogadtatásban részesült, és az eladásokban sem gyengélkedett. Hogy a film (és a játék) szóhasználatával éljünk, Tony got f*cked…
Forrás: WCCFTech