A The Callisto Protocol megjelenése előtti interjúban Glen Schofield kristálytisztán kifejti véleményét a jövőbeli projektekről, valamint szent esküvel fogadja, hogy többet nem lesz kötelező túlóra.
Miközben a The Callisto Protocol marketingje felpörög, a fejlesztő Striking Distance Studios vezérigazgatója és a készülő horrorcím rendezője határozottan jelezte, hogy szeretne folytatást. A játék bejelentése óta nagy az izgalom. A Dead Space rajongói kíváncsian várják, hogy mit tartogatnak számukra a korszakalkotó sci-fi/horror mögött álló alkotók.
A The Callisto Protocol a Striking Distance Studios első projektje, amelyet egykor furcsa módon a Player Unknown’s Battlegrounds univerzum részének szántak.
Ezt mindig is csak laza kötésnek szánták, elszórt utalásokkal. Ám a fejlesztés során valami megváltozott, és Glen Schofield májusban egy tweetben megerősítette, hogy a The Callisto Protocol „saját világ, történet és univerzum”. Öt hónap telt el a pontosítás óta, és a The Callisto Protocol aranylemezre került, a Black Iron börtön pedig várja a játékosokat, amint a Szaturnusz holdjára, a Callistóra utaznak.
Az Inverse-nek adott interjújában Schofield nem is lehetett volna egyértelműbb, amikor arra a kérdésre válaszolt, hogy mit jelentene a siker az új IP számára, és elismerte, hogy „folytatást akarok készíteni”. A továbbiakban arról biztosította minket, hogy bár a The Callisto Protocol egy teljesen kész játék, számos „klassz ötlet létezik, [amit] szeretnénk megcsinálni legközelebb”. Schofield épp az imént fejtette ki véleményét arról, hogy milyen a jó horror. A hangdizájnt jelölte meg döntő elemként, és kifejtette, hogy „a játékosnak úgy kell éreznie, hogy minden kis hang mindjárt átüt a falakon”.
A The Callisto Protocol játékigazgatója ígéri, többet nem lesz kötelező túlóra
Szeptember elején, miközben a The Callisto Protocol első pillantást engedett a játékosoknak a teljes kiadásban rájuk váró véres és horrorisztikus látványra, Glen Schofield némi vitába keveredett a közösségi médiában. Schofield, a stúdió vezetője tett néhány megjegyzést arról, hogy a Striking Distance csapata heti hat-hét napot dolgozott, tizenkét-tizenöt órás napokat, és kimerültek, de azért csinálják, mert a csapat szereti ezt. A felhasználók a közösségi médiában gyorsan rámutattak, hogy a poszt a „crunch-kultúra” dicsőítése. Ízléstelennek találták Schofield megjegyzéseit, mivel ő a stúdió vezetője, akinek a fizetéstől kezdve az előléptetésekig mindenben benne van a keze. Bár Schofield szeptemberben már bocsánatot kért a posztjáért, a stúdióvezető ma egy hivatalosabb bocsánatkérésre készül, némi pontosítással.
Az Inverse-nek adott interjúban Schofield azt mondja, hogy kisebb stúdióként a Striking Distance nagyon jó volt abban, hogy a fejlesztés során egészséges munka-magánélet egyensúlyt tartson fenn.
A fejlesztés vége felé azonban Schofield „elszúrta”, és a csapat a krízishelyzetbe került. A közösségi médiában tett megjegyzéseivel büszkének akarta mutatni a csapatát, amiért a The Callisto Protocol legrosszabb krízisét is kibírt. Ám a posztok nem a túlórák dicsőítését célozták. Schofield mégis úgy véli, hogy a közösségi média visszhangja tanulságos volt. Ami a jövőbeli projekteket illeti, Schofield bizakodó. Állítólag a következő játékban vagy bármelyik jövőbeli projektben nem lesz kötelező túlóra. Ahogy fogalmazott: „Ez most rajtam múlt”.
A játékfejlesztés krízise folyamatos téma az iparágban, mivel a nagy költségvetésű játékok egyre nagyobbak, a határidők pedig egyre szorosabbak.
Szerencsére a Striking Distance már túl van a legrosszabbon. A játék decemberben készül a megjelenésre. Az idő fogja megmutatni, hogy Schofield mai kijelentése igaz-e. Senki sem tervezi feltétlenül a túlórákat, mivel ezek többnyire a körülmények miatt történnek. Mivel bizonyos mérföldköveket időben kell teljesíteni a megjelenés előtt, ami azt jelenti, hogy ez a helyzet újra felütheti a fejét. Hogy milyen óvintézkedéseket tesz a Striking Distance, és hogyan fog kinézni a következő játék fejlesztése, azt a stúdiónak kell kitalálnia.
Forrás: Inverse