CliffyB ki akarta iktatni John Romerót!

Eléggé más időket éltünk a kilencvenes években, és ez a játékiparra és annak fejlesztőire is vonatkozik…

 

Az 1990-es években indult komoly terjeszkedésnek az FPS, a belső nézetű lövöldözős játékok műfaja. Ebben tevékenykedett CliffyB, azaz Cliff Bleszinski is, aki akkoriban játéktervezői posztot töltött be Tim Sweeney alatt az Epic MegaGamesnél (akkortájt ugyanis ez volt a cég neve). A Dare to Dreamen, illetve a Jazz Jackrabbiten dolgozott, de az 1998-ban megjelent Unreal volt az, ami őt és a stúdiót is a rivaldafénybe hozta, ezzel új konkurenciát kapott az id Software (John Carmack) és az Ion Storm (John Romero, miután az id-től távozott).

Bleszinski mostanában a Broadway-je foglalkozik, de azért fél szemmel visszakacsint a játékiparba. Az IGN-nek adott interjújában pedig nyíltan beismerte, hogy Romerót anno ellenségként kezelte! Irigy volt az id Software sikereire, továbbá Romero rocksztár-féle személyiségére. Ki akarta iktatni Romerót, mert Bleszinskinek nem volt semmije és ezen változtatni akart, míg ő flexelt a vagyonával. Ezért akarta az Epicnél a Quake-et legyőzni.

Az Unrealt direkt „ellenprogramozás” céljából fejlesztették a Quake ellen. Egy többjátékos, belső nézetes lövöldözős játékot akartak élénk színekkel, nem pedig sötét színvilággal. Az Unreal a színkavalkáddal, az égben levő kastélyaival és gyönyörű környezeteivel lépett a porondra, míg a Quake mély, sötét, Trent Reznor-féle, Cthulhu-stílusú dungeonökkel bírt. Persze mindkét IP megváltoztatta a műfajt és a játékipart is, ugyanis az id Tech engine-ek később más játékokban is felbukkantak (igaz, mostanában megint csak az id Sotware használja azokat…), az Unreal Engine pedig az egyik leggyakrabban elterjedt technológia lett, és ma már az ötös verziónál jár.

És mi lett a viszonnyal Bleszinski és Romero között? Nos, azóta mindketten megemberelték magukat, és manapság már nincsen közöttük harag. Elszívták a békepipát, és végül CliffyB is elismerést nyert a későbbiekben a Gears of War kapcsán (is). Így ennek a történetnek happy end vége lett.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu