ELŐZETES – A Metal Gear Solid Delta: Snake Eate 4K-ban kelti új életre a lopakodós játékok egyik ikonikus sorozatát, a modern remake-ek minden csillogásával és dicsfényével. A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater a legendás MGS 3-at modern köntösben hozza vissza, és egyre több okunk van izgatottan várni, hogy ismét elmerüljünk ennek az igazi klasszikusnak a felújított változatában.
Majdnem húsz évvel az eredeti megjelenése után elvárjuk, hogy a remake hasonló élményt nyújtson, de persze a mai kornak megfelelő, modernebb játékmenettel és látványvilággal. Az új címet Metal Gear Solid Delta: Snake Eater-nek keresztelték, de röviden csak Metal Gear Solid Delta-ként is szokás emlegetni. A játékról eddig összegyűjtött infók már most ígéretesek, így nem csoda, hogy a közelgő címek közül az egyik legjobban várt darabról van szó. A nemrég tartott Gamescom rendezvényen még ki is próbálhattuk – csekkoljátok az első benyomásainkat a Metal Gear Solid 3 Remake-ről!
Habár eddig már láttunk pár trailert, tele olyan király easter eggekkel és visszakacsintásokkal, amelyek megdobogtatják a fanok szívét, hivatalos megjelenési dátumot egyelőre még nem kaptunk. De azért így is sikerült összekaparni mindent, amit eddig tudunk, szóval íme, minden, amit a Metal Gear Solid 3 Remake-ről eddig összeszedtünk!
Metal Gear Solid 3 Remake megjelenési dátum
Hivatalos megjelenési dátumot ugyan még nem jelentettek be, de egy nemrég felbukkant (majd gyorsan eltávolított) GameStop-lista alapján a pletykák szerint a Metal Gear Solid 3 Remake 2024. november 17-én érkezhet. Persze lehet, hogy csak valami baki csúszott a rendszerbe, vagy az áruház egyszerűen tévedett. Mindenesetre várnunk kell, hogy kiderüljön, mennyi a valóságalapja.
A pontos dátum tehát kérdéses, de a platformok már biztosak: PS5, Xbox Series X|S és PC – ráadásul nem exkluzív PlayStation-címként. Az egyelőre még kérdés, hogy megjelenés napján elérhető lesz-e Xbox Game Pass-en, de valószínűleg ezzel kapcsolatban is hamarosan lesz hivatalos bejelentés.
Sajnos a játék nem kap előző generációs verziót, így ha még mindig a régebbi hardveredet nyúzod, talán érdemes lehet időben beújítani valami újat, ha nem akarod kihagyni ezt a remaket. Tekintve, hogy az eredeti játék a maga idejében hatalmas sikert aratott, az új változat jó eséllyel ott lesz az Xbox Series X és a PS5 legjobb címei között.
Metal Gear Solid 3 Remake trailerek
A Konami 2024. június 9-én, az Xbox Showcase rendezvényen dobta le az első, igazi in-engine trailert, amely káprázatosan fest. Itt láthattuk először gameplay-ben a legendás Bosst – nézd meg alább!
Egy korábbi trailer már villantott egy kicsit a játékmenetből, és olyan ikonikus helyszíneket is láthattunk benne, mint a romok, ahol Snake összefut Sokolovval, a hegycsúcs árkai, a mocsarak a hüllőkkel, a kötélhíd, ahol a Virtuous küldetés csúcspontja zajlik, vagy a The Pain elleni főellenfél-harc helyszíne. Egyszerűen lenyűgöző, ahogyan az Unreal Engine 5 életre kelti mindezeket.
A rövid klipekben egyébként azt is láthatjuk, ahogyan Snake fákat használ fedezékként, hogy figyelje a járőröző őröket, sőt, még egy célzós jelenetet is kaptunk első személyben. Csekkold 4K-ban a teljes pompájában itt alább!
A fenti videó előtt mindössze egyetlen trailer volt, a bejelentésé – abból viszont nem sok konkrétum derült ki a játékmenetről. Ehelyett egy animált dzsungel-látképpel köszöntötte az eredeti Metal Gear Solid 3 rajongóit.
Először hangyák vonulnak, majd egy madár, egy kígyó és egy krokodil tűnik fel, végül pedig Snake is megjelenik. A trailer végén a játék címét, Metal Gear Solid Delta: Snake Eater-t látjuk, de se platformokat, se megjelenési dátumot nem kaptunk.
Az viszont már az első trailerből is világosan kivehető, hogy tele lesz a régi rajongóknak szóló utalásokkal és easter eggekkel. Ilyen például a Shagohod sziluettje a felhők között, a papagáj, amely valószínűleg The End madara, vagy a mérgező béka, ami egyértelmű utalás The Fear-re.
A hivatalos képek is remek néznivalót biztosítanak, és ami fontos, ezek alapján úgy tűnik, a környezetek és helyszínek megkapják a „szépítést”, miközben megtartják az eredeti elrendezésüket és hangulatukat.
Metal Gear Solid 3 Remake sztori és helyszín
A Metal Gear Solid 3 Remake az eredeti MGS3 történetét és világát dolgozza fel, így rengeteg következtetést levonhatunk abból, amit már ismerünk. A sztori legnagyobb része egy orosz dzsungelben játszódik a hidegháború idején – ez már az első trailer rövid panorámaképein is visszaköszön.
A történet lényegét az eredeti játékhoz hűen megőrzik, így ha már játszottál a 2004-es verzióval, nagyjából tudhatod, mire számíts. De ha még nem merültél el a Metal Gear Solid 3 világában, és a remake-re vársz, akkor is érdemes kicsit utánanézni a sztorinak, hogy az izgalmas, magas tétű akciót már teljes kontextusban élvezhesd.
Az MGS3 a teljes széria előzményeként funkcionál, és Big Boss, a széria egyik legfontosabb karakterének eredettörténetét meséli el. A feladatod, mint Naked Snake, hogy a szovjet területekre behatolva megakadályozd egy tömegpusztító fegyver létrehozását. Rádión kapod az instrukciókat, miközben küldetéseket teljesítesz, ellenségeket kerülsz, és mindent megteszel, hogy ne fedjék fel a jelenlétedet – és persze mindig a helyes döntést próbálod meghozni.
Ez az első rész (még ha előzmény is), amely kicsit eltér a Metal Gear Solid hagyományos formulájától. Itt a technológia helyett inkább a természetet és a környezetet kell okosan kihasználnod. Bár ez nagy segítség lehet, a vadon maga is komoly veszélyeket rejteget: a dzsungel vadállatai éppúgy felfedhetik Snake helyzetét, így minden pillanatban résen kell lenned.
Metal Gear Solid 3 Remake játékmenet
Ahogy a legutóbbi in-engine trailerben láthattuk, a játékmenet több ismerős részlete is visszatér. Snake első személyben célra tart a magas fűből, óvatosan átgázol a mocsarakban a hüllők mellett, fedezéket keres a fák és romok mögött – és közben végig a megszokott mozdulatokkal halad, legyen szó kúszásról, sétáról, mászásról vagy hajolásról. Egy rövid klipben azt is láthatjuk, ahogy Snake hátulról kiiktat egy őrt – ugyanaz a mozdulat, de most sokkal simábban és áramvonalasabb animációval.
Úgy tűnik, hogy a játékmenet az eredetihez hű marad, de számíthatunk néhány finomhangolásra és modernizálásra. A hivatalos Metal Gear Solid oldalon közzétett tweet szerint az MGS Delta: Snake Eater „hűen újrateremti az eredeti történetet és játékmenetet, miközben látványos grafikával és zökkenőmentes felhasználói élménnyel fejleszti tovább.” Talán hasonló átdolgozást kap, mint a közelmúlt Resident Evil remake-jei: egy modern kamerakezeléssel és új mechanikákkal, hogy a mai igényeknek teljesen megfeleljen.
Az eredeti játékot idejében nagyra értékelték a tartalma miatt, ezért izgatottan várjuk, hogyan sikerül mindezt beilleszteni a modern felhasználói élménybe. Az olyan mechanikák, mint például a gyógyítás, elég bonyolultak voltak anno, hiszen sok menüben matatást igényeltek – hogy ezt az elemet mennyire alakítják át, egyelőre kérdéses. Ha valóban gördülékenyebbé teszik, az sok rajongónak és újoncnak is nagy örömére szolgálhat.
Bár még rengeteg részletre várunk, nem vagyunk teljesen a sötétben. Egy új showcase két játékmódot is bemutatott: a klasszikus Legacy módot, amely az eredeti irányítást és kameranézetet hozza vissza, illetve egy modern módot, amely egy váll fölötti, harmadik személyes nézőpontot kínál, mint a mai shooterekben.
Metal Gear Solid 3 Remake – Hideo Kojima bevonása
Amikor bejelentették a Metal Gear Solid 3 Remake-et, sok rajongóban felmerült a kérdés, hogy Hideo Kojima, a híres játékfejlesztő részt vesz-e a projektben. Bár Kojima már nem dolgozik a Konaminál, és saját stúdiót vezet, sokan reménykedtek benne, hogy esetleg tanácsadóként bevonják – hiszen ez az egyik legismertebb játéka.
Az IGN azonban beszélt a Konamival, és a válasz egyértelmű volt: „Nem vesznek részt.”
Ennyi tehát, Kojima hivatalosan nincs benne a Metal Gear Solid 3 Remake fejlesztésében.
-Herpai Gergely „BadSector”-