Az a vicc, hogy a Battlefield 2042 a legtöbb vélemény szerint most már egy nagyszerű játék…
A helyzet a következő: a Battlefield 2042 most már tényleg jó. A játék 2021-ben olyan állapotban jelent meg, hogy joggal vált a játékosok és a kritikusok bokszzsákjává. Azóta a DICE lekuporodott és csendben kijavított szinte minden problémát, hozzáadva és okosan finomítva a játékon.
De „az indítás nem volt könnyű” – mondta el Nika Bender producer. „Legyünk teljesen őszinték”. Alexia Christofi társproducer hozzátette: „A Holdra lőttünk, de elvétettük”. A játék kénytelen volt elhalasztani az első évadot az interneten vívott küzdelem miatt. A felhasználói kritikák és a játék körüli általános hangulat aligha volt kevesebb, mint katasztrófa. A kiadó EA persze csupán annyit mondott, hogy a játék „nem felelt meg az elvárásoknak”.
A fejlesztők most megosztották a saját történeteiket azokról a címekről, amelyeken dolgoztak, és amelyek nem sikerültek túl jól. Ám amelyek elemeit mégis szerették. Joakim Bodin vezető backend mérnök számára, aki jelenleg az Epicnél, de nemrég még a DICE/EA-nál dolgozott, ez a játék a Battlefield 2042.
„Ennek a játéknak sok iterációja volt, és a határidő nem sokat változott, így nem volt sok esélye arra, hogy a megjelenéskor nagyszerű legyen” – írta Bodin a Twitteren, egy képet mellékelve a játék 68-as metascore-járól.
„Büszke vagyok azonban arra, hogy keményen nyomultam azért, hogy ez a játék teljes keresztjátékkal, fejlődéssel és (főleg) kereskedelemmel rendelkezzen. Az online rendszerei jól fogják szolgálni a jövőbeli címeket.”
Jövőbeli címek, hmm. A Battlefield túl nagy ahhoz, hogy egyetlen rosszul fogadott játék mindent leromboljon. Úgy tűnik, hogy biztosan sok minden van készülőben. Az EA nemrég nyitott egy új stúdiót Seattle-ben Ridgeline néven. Ők egy egyjátékos Battlefield-kampányon dolgoznak. A Ripple Effect, a Battlefield Portalt fejlesztő Los Angeles-i stúdió pedig a sajátján dolgozik. A Battlefield GM Byron Beede tavaly a PC Gamer-nek is megerősítette, hogy a DICE-nál valami új van előkészületben.
Így tehát nincs ok csüggedésre a Battlefield-széria rajongóinak háza táján! Az új részek érkezéséig pedig érdemes egy esélyt adni a 2042-nek. Lassan-lassan tényleg sikerül felnőnie az elvárásokhoz.
This game had many iterations, and the deadline never changed much, so never stood much chance being great at launch.
I'm proud though to have pushed hard to have this game have full cross play, progression and (mostly) commerce. It’s online systems will serve future titles well https://t.co/l6tbqFhzgz pic.twitter.com/kCUx77aGqF
— Joakim Bodin👾 (@jbripley) May 26, 2023