A módosította a pénzvisszatérítési szabályait, de vajon a fogyasztók járnak-e jól vele?
Nem fogjuk a jogi szöveget lefordítani szóról-szóra, mert az nem lenne értelmes (meg akkor egy könyv lenne itt publikálva – másik csuklónk meg nincs!), de a PlayStation weboldalán elmagyarázták, hogy miként kaphatjuk vissza a pénzünket. Jelenleg Észak-Amerikára vonatkozó a szabályzat bevezetése, amiben bízunk, hogy Európa is átáll erre a rendszerre!
Nos, a játékok esetében a megjelenés pillanatáig visszavonhatjuk az előrendelést, ami korrekt lépés, de mindössze két hetünk van a visszatérítésre, a pénzlevonás pillanatától kezdve. Mi van akkor, ha már megjelent a játék, és meg is vettük? Nos, a vásárlástól számított tizennégy napon belül visszakaphatjuk a PlayStation Networkös pénztárcánkba a pénzt, de csak akkor, ha a tartalmat nem kezdtük el streamelni vagy letölteni! Ha pedig igen, csak és kizárólag akkor fizet nekünk a Sony, ha bizonyítani tudjuk, hogy a termék hibás. (Az kicsit érdekes lehet. Van-e erre példa? A Sony nem is tisztázta, hogy mi a csudát értenek ezalatt…)
Mi a helyzet a PlayStation Plus / PlayStation Now / Spotify Premium előfizetésekkel? Itt is a pénzlevonástól kezdve tizennégy napunk van a visszatérítésre, ám ebben az esetben attól függően, hogy mennyit is használtuk a szolgáltatást, kevesebb pénzt kaphatunk vissza. (Először visszakapjuk a teljes összeget a PSN-es pénztárcánkba, majd levonják a használat mértékétől függően annak egy részét.) Végezetül pedig az online azonosítónk (ID-nk) változtatása: ebben az esetben visszavonás és pénzvisszatérítésre lehetőség nincs!
Úgyhogy többnyire kedvező döntést hozott a Sony, de a két hetes időszakot ne feledjük! (Úgy tűnik, hogy februárban az Anthem kétséges minősége, továbbá ettől a héttől kezdve a PlayStation Networkös játékkódok boltokban való értékesítésének visszavonása után tudtak így változtatni a szabályzatukon…)
Forrás: WCCFTech