A Gears of War-sorozat legújabb felvonása ezt a már-már elvárt funkciót kihagyja.
Azok után, hogy a Gears 5-ből a dohányzásra utaló dolgok kivételre kerültek, újra szóba kerül negatív megközelítésben a The Coalition által fejlesztett játék. Rod Fergussont, a stúdió vezetőjét a San Diego Comic-Conon kérdezték arról, hogy itt is lehetőségünk lesz-e kooperatívan végigjátszani a sztorit. A válasza ez volt: „Nagy co-op játékos vagyok – minden, amit csinálok, ezen alapul. A probléma a négy fős kooperatív játékmenettel az, hogy kaotikus. Amikor ezt a Halo-élményt először játszottad, fogadni mernék arra, hogy nem teljesen értetted itt-ott, hogy mi is történik. Miközben felveszed a lőszert, valaki triggereli az eseményt, amivel az bekövetkezik. Technikai probléma is van a négy játékossal – sokkal nagyobb világokra van szükséged. Az egyik dolog, amit az első két Gears of War után a harmadikban láthattál, azok a nagyobb pályák voltak, mert „most helyeket kell találnom négy embernek, hogy fedezékbe vonulhassanak”. Szóval jóval nagyobb kihívás felépíteni a világokat, és a történet előadására is ez vonatkozik. Ha megnézed a Gears [of War] 3-ban a jeleneteket… az egyik dolog, amin [Karen Travisszal, az íróval] dolgozni kellett, az volt, amikor mindenki sorra került és mondott egy sornyi szöveget, mert sosem hagyhattad magukra a karaktereket. Mindig négy embernek kellett a jelenetben lennie, így mind a négyüknek ki kellett fejezni a véleményüket.
Szóval amikor visszamentünk a Gears [of War] 4-hez, az első dolgunk az volt, hogy a kooperatív játékot lecsökkentettük két fősre. Részben technológiai okai, részben történetelőadási okai voltak ennek. Nehéz volt egy magával ragadó történetet előadni úgy, hogy senki sem mehet egyedül a WC-re, mert mindig magával kell vinnie a három barátját. Eközben jobb és nagyobb ajánlatunk van másutt. Az Escape [mód] három fős, a Horde pedig öt fős. Úgy érzem, hogy akármilyen szórakoztató is [a kooperatív játék], valamelyest felhigítja a történetet. Sok kooperatív dolog lesz neked és a barátaidnak a Gears 5-ben, de a négy fős kooperatív sztori nem tartozik ezek közé. Sajnálom!”
Úgyhogy ebben a tekintetben a szeptember 10-én Xbox One-ra és Windows 10-re megjelenő Gears 5 elmarad a Gears of War 3-tól, ami anno Xbox 360-on jött ki.
Forrás: Screenrant