Az Xbox-vezér úgy gondolja, hogy az idei évre tervezett játékok valamelyest megússzák a COVID-19 miatt felmerülő problémákat, de a 2021-es játékokról már nem így vélekedik.
Phil Spencer a Business Insiderrel beszélt a koronavírus-világjárvány okozta játékipari változásokról. Úgy gondolja, hogy a nyár folyamán, vagy a kora ősszel megjelenő játékokról nincsenek rossz meglátásai, azok többnyire megúszták a bajokat, viszont az egy év múlva, vagy azután megjelenő játékokra már hatással lesz a koronavírus, de szerinte a fejlesztők képesek lesznek reagálni erre. (Ez virágnyelven erőltetett menetet – crunch-ot – takar, talán… Dolgozzanak sokat rövid idő alatt a fejlesztők, hogy bepótolják a lemaradást?)
Spencer hozzátette, hogy főleg a mozgásdigitalizálás (motion capture) állt le teljesen. Ha már megvan a digitalizálás, és már a művészi produkciók finomhangolásán, vagy mondjuk a textúrákon dolgoznak a fejlesztők, akkor ők jobb helyzetben vannak. De a hangmunkálatokban is csúszások lesznek – főleg ott van baj, ha nagy szimfonikus zenekarokkal próbálnak rögzíteni soundtrackeket.
Ezzel nincs egyedül a Microsoft: az ArenaNet, a Guild Wars 2 fejlesztői bejelentették, hogy a következő frissítésben nem lesz hangos párbeszéd. Több kisebb stúdió pedig megpróbálja „okosban megoldani” a hiányokat – a Witchfire, egy indie FPS fejlesztőcsapata szó szerint garázsfejlesztésbe ment át, amikor ott építettek egy mini mocap stúdiót az újratöltő animációkhoz. Talán emiatt is mondja Spencer, hogy bízik a játékiparban – szerinte az képes lesz gyakori játékmegjelenéseket biztosítani. Most nagyon sok játék készül, és ezért az Xbox-vezér szerint minden rendben lesz, de a koronavírusnak valamilyen módon hatása lesz pár játékra egy meghatározott időszakban.
Van valami abban, amit mond: a nagyobb játékok – mondjuk az Xbox Series X és a PlayStation 5 nyitócímeinek egy nagyobb része – most már a bugfixálás, játéktesztelés fázisában van, így ott a programozás, a grafika, az audió már többnyire készen van, így nyugodtan lehet ezekkel otthon is foglalkozni.
Forrás: PCGamer
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!