Az Egyesült Államok szabadalmi hivatala (USPTO) hivatalosan is elfogadta a Warner szabadalmát (amiről korábban már részletesebben beszámoltunk), és a fejlesztők ezt nem nézik nagyon jó szemmel.
A Middle-Earth: Shadow of Mordorban és a Middle-Earth: Shadow of Warban felhasznált Nemesis-rendszert levédette az USPTO-nál a két játék kiadója. Erre a játékiparból több fejlesztő és billentyűzetet ragadott, ugyanis a kritikusok szerint épp a Warner az, ami több „kölcsönzött” ötletet és játékmechanizmust alkalmazott.
A VGC több fejlesztő nyilatkozatáról beszámolt. Mike Bithell, a Thomas Was Alone fejlesztője azt mondta, hogy a szabadalom nagyon undorító, főleg egy olyan franchise esetében, ami a Nemesis-rendszert egy halom olyan mechanikára építette, amit más címekből emelt át (ahogy több alkotás is teszi ezt). Bithell szerint a kultúra és a kreativitás így működik, és azt javasolja a Warnernek, hogy „legyen egy jobb szomszéd”.
A Riot Gamestől Cat Manning aggodalmát fejezte ki a tágabb nyelvhasználat miatt, mert így más, pl. indie stúdiók nehezebb helyzetben lehetnek, ugyanis ők nem lesznek képesek megfizetni a jó ügyvédeket, míg a Warnernek nem lesz ezzel gondja . Szerinte ez – és itt szó szerint idézünk – „kib______ul szívás”. Megnézte a szabadalmat, és abszurdnak tekinti, hogy mennyire nem konkrét fogalmakat használt benne a Warner. Több olyan narratív rendszer, amin ő is dolgozott, jellemezhető lenne a szabadalom definíciójával. Szerinte a szabadalom erősen korlátozná a kreativitást és az innovációt, mert egyfajta licencként vetheti be a Warner, hogy bármilyen hasonló munka megvalósulhasson más stúdiók berkein belül.
Persze még nem tudjuk, hogy a Warner végül tényleg alkalmazni fogja-e a szabadalmát jogi értelemben is – több esetben is láttunk már azt, hogy egy kiadó levédetett valamit, de nem pereskedett velük kapcsolatban. De ezúttal lehet, hogy mégis bíróságra viszi a Warner a szerinte jogsértő fejlesztőket…
Forrás: PSL