Az Electronic Arts mindent az új Battlefieldre tesz fel, cserébe feláldozza a következő Need For Speed fejlesztését is.
A következő Need For Speedre már utalt az Electronic Arts a tavalyi EA Playen egy videóban, ahol az állítólag törölt EA Motive játékot, a Gaiát is láthattuk pár másodpercig. Most viszont a Polygon egy olyan interjút közölt, amiből hivatalosan is megtudtuk, hogy a Criterion letette a gumikat – nem cserél kereket a Need For Speed autóján (elvileg idén jött volna a sorozat új része), hanem fegyvert ragadva inkább a Battlefield fejlesztésében segít a DICE stúdióinak (igen, többes szám – ezt később kifejtjük).
Laura Miele, az Electronic Arts általános stúdióvezetője azt nyilatkozta, hogy a Battlefielden való munkálatok mellett nem hozhattak volna meg olyan döntést, hogy ne beszéltek volna a Criterionnal, mert korábban a Star Wars: Battlefrontokon is dolgoztak, és egy eléggé szoros együttműködésben van a csapat a DICE-szal, és Miele magabiztos abban, hogy win-win lesz ez a felállás mindennek és mindenkinek. (De így a Criterion már megint csak egy kisegítő stúdió…)
Hozzátette, hogy a Need For Speedet így nem vették el a Criteriontól. Majd meglátjuk – nem zárnánk ki, hogy végül a frissen felvásárolt Codemastersnek adják az IP-t, hogy megpróbáljanak valamit vele csinálni. Ezzel szépen bezárulna a kör: a Need For Speed: Shifteken ugyanis pont az a Slightly Mad Studios dolgozott, ami már a Codemasters része!
Miele szerint a Criterion több mint egy éve dolgozik a Battlefield 6-on, és kiemelkedő dolgokat valósítottak meg az élő szolgáltatásos (live service…) téren. Tehát hiába a Star Wars Jedi: Fallen Order sikere, hiába az Anthem és az Anthem Next bukása, és hiába a Dragon Age 4 egyjátékossá visszafaragása, a kiadó csak azért sem adja fel ezt a megközelítést.
És Justin Wiebe, a DICE LA senior dizájntervezője a Twitteren megerősítette, hogy a kaliforniai stúdió is segít a DICE Stockholmnak a Battlefield 6 megvalósításában, holott korábban azt hallottuk, hogy a stúdió átnevezést kap, és ezért jött át ide Vince Zampella, a Respawn alapítója, hogy felügyelje az eseményeket, miközben egy eredeti címen dolgoznak. Valószínűleg ezeket addig a háttérbe tették. Wiebe később azért hozzátette, hogy csodálatos egy olyan IP-n dolgozni, ami szerelembe ejtette őt két évtizede (Battlefield: 1942, az első rész), ugyanis az 1942 sandbox stílusa lenyűgöző volt a maga idejében.
A Battlefield 6 (nem biztos, hogy ez lesz a neve) az év végén érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steam, Origin), PlayStation 4-re és Xbox One-ra.