A Factor 5 volt vezető tervezője megmutatta nekünk, hogy Clark Kent karakteréből ők milyen játékot valósíthattak volna meg.
A német Factor 5 prominens fejlesztő volt a múltban (nekik köszönhetjük a Turrican-t, és portolásban is volt ügyességük; nélkülük a Nintendo 64-es Resident Evil 2 port nem valósulhatott volna meg, ugyanis a hangtömörítő technológiájuk valami hihetetlen volt), és 2017 óta ismét létező cégről van szó: Julian Eggebrecht, a stúdió egyik alapítója nem csak él és virul, de még a Turrican jogait is vissza tudta szerezni.
De beszéljünk az egyik, sajnos meg nem valósult játékukról. 2007-ben a Brash Entertainment azzal bízta meg „az ötös faktort”, hogy PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re csináljanak egy Superman-játékot. Ennek kódneve Blue Steel, azaz kék acél volt. Nem a németeken múlt: ők dolgoztak a játékon, de miután a Brash bekrepált, az ő projektjük sem jutott el a boltok polcaira, sőt, a Factor 5 amerikai ágazatának is game over lett emiatt. Az indok? Az a bizonyos 2007-es gazdasági válság.
De az első, játszható pre-produkciós (azaz a komoly fejlesztést megelőző) buildből most láthatunk egy videót. És ezt a Blue Steel vezető tervezője maga osztotta meg a Twitteren. A gazdaság ugye pont akkor ment krízisbe, ami kinyírta a Brash-t és az amerikai Factor 5-öt a játékkal együtt. Neki több kiadatlan játéka volt, de ez volt az, amit a mai napig gyászol. Az volt a cél, hogy a küzdelmeket pontosan úgy hozzák el játék formájában, ahogy a rajzfilmekben és képregényekben látni lehetett.
Összerakták a lent látható gyors videómontázst, hogy bebizonyítsák, mit akarnak a játékmenettel, és szerinte ez működött is. Harcok a levegőben? Nagy városi környezetek? Épületeken történő átcsapódás? Gyors célpontbemérés? A becsapódások talajon és épületeken érzékelhető utóhatása? Ezt a Factor 5 egytől-egyig megcsinálta. És Salvatrix szerint a mai napig egyetlen játék sem ért el erre a szintre, amit ők prototípusként már megvalósítottak… és épp a teljes fejlesztésbe kezdtek volna bele, amikor is a gazdasági válság hazavágott mindent.
A fő játékmenet elemei már a helyükön voltak, és a Factor 5 nem akart az IP-hez kötött szokásos dolgokhoz (robotok elleni küzdelem, kriptonit) ragaszkodni. Voltak Snyder előtt is szabályok, de Superman az erejéhez mérhető szinten levő ellenfelekkel lett volna körülvéve. A Superman Returns (Bryan Singer filmjét magyarul Superman visszatér néven láthattuk a mozikban…) folytatása mellett jelent volna meg a játék, de mind a film, mind a játék befejezetlen maradt. Salvatrix még mindig bánja, hogy nem tudta megvalósítani a projektet.
És ezzel nincsen egyedül.
Forrás: PSL