A Valve szerint a Steam Deck eddig egyetlen alkalommal sem futott olyan hibába, hogy túl gyenge teljesítménnyel futna (vagy akár el sem indulna rajta)…
A Steam Deckről a bejelentése óta több alkalommal is beszámoltunk. A hordozható AMD Ryzen Zen 2 processzort és RDNA 2-es GPU-t használó Van Gogh APU legalábbis jelenleg úgy tűnik, hogy biztosítja a Valve számára a hordozható teljesítményt, igaz, számunkra valamelyest borsos áron. Persze még kérdéses, hogy a jövőben mennyire lesz képes Gabe Newell masinája lépést tartani a gépigénnyel, de ez még a jövő zenéje.
De ne számítsunk sok új játék esetében 60 FPS-re. Miért? A Valve maga nem ezzel tervezett. A PCGameren olvashatjuk, hogy mit is mondott Pierre-Loup Griffais, a Steam Deck egyik fejlesztője. Szerinte biztosan vannak olyan emberek, akik a nagy frame rate-et és felbontást kedvelik a többi platformon, viszont ezek a tartalmak le fognak skálázni 800p felbontásra 30 Hz-en, és ez megfelelően fog működni. (Ne feledjük, a kijelző felbontása ennyiben van limitálva, így nem 1080p-t kapunk a Steam Decken.)
Griffais szerint, ha az emberek elkezdik a képminőséget előnyben részesíteni, akkor a Valve talán kérdőjeles helyzetben lehet majd, de nem látja úgy, hogy ez komolyabban előfordulna napjainkban. A hordozható PC esetében ez az első alkalom, hogy a Valve elérte azt a teljesítményt, ahol gond nélkül tudják futtatni a legújabb generációs játékokat. Tehát a teljes Steam-könyvtár (a jelenlegi!) futtatható, és nem nagyon találtak olyan címet, amit nem tudtak megfelelően futtatni a platformon, aminek kezelőfelülete a Steamen le fogja majd cserélni a nem nagyon használt Big Picture módot. (Tényleg, van, aki azt gyakrabban nyúzta?)
A Steam Decket az év végén kezdi a Valve kiszállítani az előrendelőknek. Csak a középső és a csúcskategóriájú modellben találhatunk NVMe SSD-t, igaz, abból is egy komolyabb modellel érkezik majd a PC, aminek dokkjáról a Valve-nak még kellene valamit mondania.
Forrás: WCCFTech