Team Asobi, a PlayStation 5-re alapból feltelepített Astro’s Playroom és a PlayStation VR-ra készített Astro Bot: Rescue Mission fejlesztői már biztosan valami újat készítenek.
A Sony Interactive Entertainment stúdiója (ami lényegében átvette a SIE Japan Studio helyét, igaz, onnan több neves japán fejlesztő is távozott a megszűnés előtt) elindította az új weboldalát, ahol megerősítette, hogy az eddigi legambíciózusabb játékuk áll fejlesztés alatt, értelemszerűen PlayStation 5-re, mert nem tűnik esélyesnek, hogy tőlük bármi is felbukkanjon a PC-n (hiába vásárolta fel a PC-s portokra szakosodott Nixxes-t a SIE).
A Team Asobi önmagát bemutató (About Us) oldalán azt olvashatjuk, hogy ez egy új és dinamikus PlayStation-stúdió, aminek központja Japán élénknek nevezett fővárosában, Tokióban található. A PlayStation minden korosztályának szánt, csúcsminőségű játékokat fejlesztenek. Megemlítették a két játékukat is: az Astro Bot: Rescue Mission kritikai elismeréseket nyert a PlayStation VR-on, ahogy a PlayStation 5 nyitócímei közé tartozó Astro’s Playroom is elismeréseket szerzett a csapatnak. Végül annyit írtak, hogy ezekhez képest is nagyratörő alkotás készül náluk. Jelenleg tizenhárom nyílt pozíciójuk van a stúdióban a hangokkal, művészettel, a játéktervezéssel, a játékmenet programozásával, illetve az engine-nel kapcsolatban.
Két hónapja, amikor a SIE hivatalosan is bemutatta a Team Asobit, ezt írtuk róluk: „A Team Asobi központja Tokió, és a csapat többségében japán fejlesztőkből áll, de vannak ott az Egyesült Királyságból, Németországból, Franciaországból, Dél-Koreából, Spanyolországból és Kolumbiából származó egyének is. Ezért is fontos nekik az univerzális játékok megteremtése, de mindannyian odavannak a japán kultúráért, a videojátékos örökségéért, az évszakokért, illetve a sok (néha őrült) találmány is a kedvencük az ottani ételek mellett. A technológia alapvetően meghatározza a Team Asobit, mert kiinduló pontként kezelik azt, mert valami varázslatossá és lenyűgözővé kell faragni azt. Ezután Doucet dicsérő szavakkal illette a DualSense kontrollert, amivel valamilyen, még titkosnak nevezett kísérletet is végeznek.
Számukra több műfaj is tetszik, így a platformer stílus sem maradt ki a kedvenceik közül. Az utóbbi másfél év kemény volt mindenkinek szerte a világon, és remélik, hogy a videojátékok könnyítenek a helyzeten.”
Majd meglátjuk, mit hoznak össze.
Forrás: Gematsu