Richard K. Morgan (aki korábban a Syndicate és a Crysis 2 írója volt, de a könyvek műfajában is megfordult az Altered Carbonnal) azt állítja, hogy a Gunzilla Games első játéka komoly lesz. (És nem csak azért, mert a sci-fi filmek rendezőjeként talán ismerős Neill Blomkamp is dolgozik rajta!)
A Gunzilla Games multiplayer lövöldözős IP-n dolgozik, ami PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re tart. A játékon Morgan, Blomkamp (ő kb. a játék világának kiötlője) és Olivir Henriot (ő pedig a narratíváért felel) dolgozik. A fejlesztés kb. egy éve kezdődött, és Morgan a WCCFTechnek elmondta, hogy mi is a helyzet mostanság.
Szerinte a fő akciózás miatt a többjátékos lövöldözés játékokban a kidolgozott világ és annak elemei (amik saját történetüket is előadják) többnyire kihasználatlanok maradnak, de a Gunzilla ezzel szembe megy. A stúdió azt akarja, hogy a játékosok felfedezhessék a világot, és idővel meg is értsék annak működését. Opciót akarnak nyújtani arra, hogy többet éljenek át, láthassanak és tehessenek a játékosok.
Egy komolyabb jutalmazó rendszerük van, ami díjazni fogja a játék világát betelítő, narratívavezérelt kihívások teljesítését. Így nem kell a tipikus multiplayeres lövöldözés teljesítménymutatókra, a pontosságra, illetve az akcióközpontú elemekre koncentrálni. Erős reputációs rendszerrel is rendelkezni fog a játék, és ez kapcsolódni fog a narrációhoz is. Azt akarja a stúdió, hogy a világban elismerést kapjanak a játékosok. A tipikus, műfajra jellemző akciózástól félretekintve is képesek lesznek fejlődni. Ha valaki RPG-kre koncentrál általában, és így akarja ezt játszani, vagy csak a játék világát kívánja felfedezni, erre is lehetőségük lesz.
Akik pedig egy egyszerűbb, kiegyenesített lövöldözős élményt keresnek, azt is megtalálhatják a Gunzilla termékében. Morgan szerint a történetmesélésnek sosem szabad a játékmenet útjába állnia, főleg egy többjátékos játék esetében nem. Ez egy vonalba esik a játékosok szabadságával kapcsolatos célkitűzéssel: nekik képesek kell lenniük a narratívához kötődő elmerülésük szintjének kiválasztására, azaz nem lenne szabad rájuk kényszeríteni annak átélését.
Elméletileg jól hangzik mindez, de gyakorlatilag 2-3 évet még várnunk kell a játék megjelenésére.
Forrás: WCCFTech