Szabadságra és választási lehetőségekre épít a Gunzilla Games lövöldözős játéka

Richard K. Morgan (aki korábban a Syndicate és a Crysis 2 írója volt, de a könyvek műfajában is megfordult az Altered Carbonnal) azt állítja, hogy a Gunzilla Games első játéka komoly lesz. (És nem csak azért, mert a sci-fi filmek rendezőjeként talán ismerős Neill Blomkamp is dolgozik rajta!)

 

A Gunzilla Games multiplayer lövöldözős IP-n dolgozik, ami PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re tart. A játékon Morgan, Blomkamp (ő kb. a játék világának kiötlője) és Olivir Henriot (ő pedig a narratíváért felel) dolgozik. A fejlesztés kb. egy éve kezdődött, és Morgan a WCCFTechnek elmondta, hogy mi is a helyzet mostanság.

Szerinte a fő akciózás miatt a többjátékos lövöldözés játékokban a kidolgozott világ és annak elemei (amik saját történetüket is előadják) többnyire kihasználatlanok maradnak, de a Gunzilla ezzel szembe megy. A stúdió azt akarja, hogy a játékosok felfedezhessék a világot, és idővel meg is értsék annak működését. Opciót akarnak nyújtani arra, hogy többet éljenek át, láthassanak és tehessenek a játékosok.

Egy komolyabb jutalmazó rendszerük van, ami díjazni fogja a játék világát betelítő, narratívavezérelt kihívások teljesítését. Így nem kell a tipikus multiplayeres lövöldözés teljesítménymutatókra, a pontosságra, illetve az akcióközpontú elemekre koncentrálni. Erős reputációs rendszerrel is rendelkezni fog a játék, és ez kapcsolódni fog a narrációhoz is. Azt akarja a stúdió, hogy a világban elismerést kapjanak a játékosok. A tipikus, műfajra jellemző akciózástól félretekintve is képesek lesznek fejlődni. Ha valaki RPG-kre koncentrál általában, és így akarja ezt játszani, vagy csak a játék világát kívánja felfedezni, erre is lehetőségük lesz.

Akik pedig egy egyszerűbb, kiegyenesített lövöldözős élményt keresnek, azt is megtalálhatják a Gunzilla termékében. Morgan szerint a történetmesélésnek sosem szabad a játékmenet útjába állnia, főleg egy többjátékos játék esetében nem. Ez egy vonalba esik a játékosok szabadságával kapcsolatos célkitűzéssel: nekik képesek kell lenniük a narratívához kötődő elmerülésük szintjének kiválasztására, azaz nem lenne szabad rájuk kényszeríteni annak átélését.

Elméletileg jól hangzik mindez, de gyakorlatilag 2-3 évet még várnunk kell a játék megjelenésére.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu