A lengyel stúdió nem akarja a saját engine-jét (REDEngine) erőltetni, hanem inkább az Epic Games technológiáját veszi igénybe a következő The Witcher-játék esetében.
Erről a játékról sokat nem tudunk még, de az például már hivatalos, hogy a Hiúz iskolája (School of the Lynx) benn lesz, így Andrzej Sapkowski műveihez képest komoly bővítésről lehet szó a Vaják-univerzumban. A negyedik rész (ami nem is biztos, hogy ezt a számot egyáltalán megkapja, mert történetileg fogalmunk sincs, hogy mikor is fog játszódni!) viszont technológiailag más alapon lesz a Geralt főszereplésével támadó trilógiához képest.
Az Epic Gamesnek volt egy State of Unreal nevű közvetítése, miután a stúdió elérhetővé tette az Unreal Engine 5-öt. Itt megszólalt Jason Slama, a következő The Witcher rendezője is, és kb. ugyanazt mondta mint egy ex-CDPR fejlesztő (erről régebben mi is írtunk). Az egyik legfontosabb dolog szerinte az, amikor a nyílt világú játékokat a sokkal lineárisabb játékokkal összevetjük, hogy mekkora lehetősége van a dolgok elromlásának, vagy mennyi forgatókönyvet kell a fejlesztőknek megfontolniuk. Ezek a tényezők nagyobb fontossággal bírnak a nyílt világú alkotásokban.
A játékosok bármilyen irányba elmehetnek, elméletileg bármilyen sorrendben foglalkozhatnak a tartalmakkal, de ezek lefedéséhez egy valóban stabil környezet kell, amit nagy magabiztonsággal hozhatnak létre a fejlesztők, így az, ha az út során 1600 más helyen robban le az engine, a technológia, az nem éppen kedvező, úgyhogy ez volt a nagy motiváció az Unreal Engine 5-re való váltás mögött.
Slama elismerte, hogy az Games Medieval Village nevű Unreal Engine 5-üs techdemója eléggé The Witcheres állásajánlatos táblával rendelkezett, és ez inspirálta a lengyeleke az engineváltásra. Amúgy meg teljesen korai arra tippelni, hogy az új The Witcher mikor, illetve mire fog megjelenni. A PlayStation 5, Xbox Series, PC hármas tűnik logikusnak, de ki tudja, mikor lesznek készen a játékkal…
Forrás: WCCFTech