A játékot egyes játékosok kritizálták, akik szerint a Diablo Immortal echte „pay to win.”
A Diablo Immortal mikrotranzakciókkal kapcsolatos megközelítésével kapcsolatos kritikák közepette a játék igazgatója azt sugallta, hogy a játék körüli negatívumok egy része „félinformáción alapul”.
Hónapokkal a Blizzard játékának megjelenése előtt Wyatt Cheng igazgató azt mondta: „A Diablo Immortalban nincs mód a felszerelés megszerzésére vagy rangsorolására pénzzel”.
És bár tényszerűen igaz lehet, hogy magát a „felszerelést” nem lehet valódi pénzzel megvásárolni, a játék múlt heti megjelenését követően néhány játékos álságosnak bélyegezte Cheng megjegyzéseit.
A Diablo Immortal ugyanis lehetővé teszi a játékosok számára, hogy valódi pénzzel szerezzenek erős Legendary Gems-t, a három fejlődési pillér egyikét a normál felszerelés és az XP-szint mellett, amelyekkel a karaktert fejleszthetik a játék utáni játékban.
Azt állítják, hogy a legmagasabb szintű Legendary Gemeket jelenleg nem tudják megszerezni azok a játékosok, akik nem fizetnek érte valódi pénzzel, és becslések szerint egy posztjátékos karakter teljes feljavítása akár 110 000 dollárba is kerülhet.
És a játékosok még csak nem is vásárolhatnak Legendary Gems-t egyenesen. Ehelyett a Legendary Crest-ekből, a játék loot boxaiból pottyannak le.
A hétvégén Chenget megkérdezték a Twitteren, hogy mi változott a megjelenés előtti megjegyzései óta, miszerint a játékosok nem tudnak felszerelést vásárolni. „Vagy a drágakövek nem számítanak felszerelésnek?”
What happened in 4 months? Or are the gems not considered gear? pic.twitter.com/d39rnQadk9
— Zizaran (@Zizaran) June 4, 2022
That's totally fair criticism and I can see how it came across that way. In context I was responding to a post that claimed
— Wyatt Cheng (@candlesan) June 4, 2022
Egy másik felhasználó azt kérdezte Chengtől, hogy miért vette a fáradtságot, hogy válaszoljon a játék mikrotranzakcióit ért kritikákra.
Azt írták: „King nem indokolja, hogy a Candy Crushban 100 dollárt kérjenek egy csomag életért, miért érzi úgy a Blizzard, hogy bocsánatot kell kérnie egy olyan játékért, amelynek elkészítése több mint 50 millió dollárba és 6 évbe került?”.
Mire Cheng így válaszolt: „A Blizzard Blizzard nem akarja, hogy az egészet eladják: ” köszönöm, hogy megkérdezted.
„Nem szeretem, ha az információ félrevezető. Különbség van aközött, hogy a játékosok az érdemei alapján kedvelnek vagy nem kedvelnek egy játékot (amit el tudok fogadni, nem minden játék való mindenkinek) vs. aközött, hogy egy játékot a körülötte lévő félinformációk alapján kedvelnek vagy nem kedvelnek.”