Szemléljük meg egy kicsit, de jó alaposan a Cyanide Studio legújabb, PS4-re érkezõ lopakodós játékát, amin keresztül egy sötét és misztikus világba csöppenünk. Ebben a világban egyetlen esélyünk marad egy sikeres küldetés végrehajtásához, méghozzá a jól megtervezett lopakodás. De kik is vagyunk mi és hova lopakodunk?
Főhősünk egy kobold, de nem éppen az a szerencsétlen fajta. Styx ugyanis egy fürge, alattomos és gúnyos élőlény, aki nem mellesleg egy jól képzett bérgyilkos. Nyilván nem véletlen a címválasztás a Cyanide részéről, koboldunk ugyanis az árnyékot és a sötétséget hívja szövetségesül küldetése beteljesítéséhez, ami nem más, mint elérni A Fa Szívét (Heart of the Tree). Jól képzettségének és kíváló tulajdonságainak köszönhetően nem jelenthet akadályt semmi elérni a célt. Styx a kalandjai során úgymond nincs egyedül, ugyanis megszállta őt egy Amber-nek nevezett lény.
Csak akkor kapsz, ha adsz!
Amber egy nagyon erős lény, aki több speciális, természetfeletti képességgel ruházza fel főhősünket, mint például láthatatlanság, érzékek felerősítése, saját klón létrehozása és annak irányítása. Persze, ahogyan mindennek, úgy ennek is ára van, ugyanis koboldunk minden egyes speciális képesség használata során egyre jobban Amber hatása alá kerül, ezzel mindig kicsit feladva mentális egészségéből. Ezáltal Amber akár az őrületbe is tudja kergetni hősünket.
Mi a lényeg? A megtett út vagy a végcél?
Korábban említettem, hogy Styx célja eljutni A Fa Szívéhez. Nos, ez a hely egészen pontosan egy az emberek uralma alá tartozó toronyban van, méghozzá Akenash tornyában. A torony, amely egy erõd része az Elfek segítségével épült fel. Idővel aztán az erő, a tudás és a varázslat központjává vált.
A játék lényegében erről szól, átjutni az erődön és eljutni a hőn áhított tudáshoz és varázslathoz. Persze ezt így egyszerű leírni, de nem lesz könnyű dolgunk. A Master of Shadows egy nagy nyílt világgal rendelkezik, ahol számtalan erő és ember munkálkodik azon, hogy ne érjünk el A Fa Szívéhez. Ahogyan az E3-as videóbemutatóból is kiderült, a játék alapját képező lopakodás minden szinten ki van dolgozva.
Azon túl, hogy észre ne vegyenek minket, gondolnunk kell a jól helybenhagyott őrök „eltakarításáról” is, hiszen ezek bármikor lebuktathatnak minket. Az erődben számtalanszor kell kihallgatnunk, kirabolnunk vagy kiiktatnunk őröket, melyhez segítségünkre lehetnek a különböző környezeti tényezők, mint a fény kiiktatása, egy-egy jól célzott rúgás a szakadék szélén, vagy éppen klónunk bevetése. A módszert mi választjuk meg, de ne feledjétek a fejlesztők intelmét:
„Nem mindig a legnyilvánvalóbb út a legbiztonságosabb!”
A képek és a videók fényében már nagyon várjuk a játékot!
-KozaChris-
Már most ütősnek tűnik:
+ A lopakodás profinak tűnik
+ Styx nagy arc
+ Sokfelé spéci képesség, varázslat, lehetőség
Bizonytalan:
– Meglátjuk az „open world” rész milyen lesz
– Sztoriról még nem sokat tudni…