ELŐZETES – Lassan legördül a gyártósorról a CoD: AW következő kiegészítője, az Ascendance, a PS4-es és PS3-as konzolokra is. A nagyjából április végén érkező DLC-ben folytatódik az Exo Zombies történet, kapunk 4 teljesen új és ”élő” pályát, valamint két új fegyvert. Lássuk, mivel állunk szemben.
Ki hitte volna az első, 2003-as kiadás után, hogy ekkora legendává fogja kinőni magát az a kis egyszerű, második világháborús FPS? Az Activision lövöldéje 12 éve elindított egy történetet a múltból és a jelenen keresztül egészen a jövőbe, 2060-ba vitt el minket eddig. Az alap Advanced Warfare sztoriját gondolom minden érdeklődő már a legmélyebb álmából keltve is kívülről fújja. 2060, Jack Mitchell közlegény, Észak-Korea, Szöul, Kevin Spacey, KVA stb stb. A kiegészítő sajnos nem ad plusz tartalmat a sima kampánynak, úgyhogy ezen tovább is léphetünk.
Exombik
Az Ascendance zombis története viszont ott folytatódik, ahol végződött. Miután a káosz elszabadult és a négy túlélőt harmadjára sikeresen kimentették a földig rombolt Atlas központból, sikerült felépülniük egy egészségügyi központban, egy Burger Town gyorsétterem közelében. Hőseink lábra állnak de sajnos azon kell észrevenniük magukat, hogy a zombik világa még mindig nem szűnt meg, még mindig fenyegetve van az emberiség.
Az Ascendance DLC a Burger Town környékén fog játszódni egy viszonylag kisebb méretű pályán. Bónusz tartalomként pedig kapunk új fajta zombikat, a félelmetes, hatalmas, pajzzsal és nehéz páncélzattal, valamint egy stoptáblával felvértezett Goliath-ot, egy gépágyúval a vállán.
Középpályások
A zombi bulin kívül további 3 közepes és egy nagyobb méretű map-ot hoz el az Ascendance, ezek a következők: A Perplex, ami egy állandóan és valós időben változó elrendezésű, konténerlakásokból álló pálya, így folyamatosan váltogatnunk kell a fedezékeket és a stratégiánkat. A Climate, egy kicsit trópusiasabb környezetben megálmodott, hibás víztisztító üzem, ahol egy idő után a víz, fertőző akadállyá változik.
Aztán kapunk még egy Site 244 névre hallgató pályát, ami a Rushmore emlékmű lábánál található, ahol egy idegen űrhajó lezuhant roncsai közt oszthatjuk egymást. A map lényege, hogy törjük fel az idegen spórákat, ezzel maxra húzva az exoskeleton eszközünket és perkeket teljesíthetünk velük. Végül a Chop Shop pálya, ami az exoskeletonok feketepiacán kapott helyet, itt a játékosok által telepített, csak ezen a pályán létező mikrohullámú ágyúkkal lehet majd taktikázni.
Puf-puf
Végezetül kapunk két fegyvert és egy eszközt. Az egyik fegyver az OHM nevet kapta, ez egy gépfegyver-sörétespuska kombináció, képes átlőni akár az átlagos falakon is. Másik mordályunk az OHM-Werewolf, ami egy nehéz gépágyú, ami szintén meg tudja változtatni a harctéri erőviszonyokat. Plusz eszközként pedig a kezünkbe kapunk egy Grapling Hook-ot is, a kicsit egyszerűbb közlekedés érdekében.
Vég(e)zetül
Mivel a zöldek ismét kisírtak maguknak egy timed exclusive lehetőséget, így ők már játszhatnak vele március 31 óta, mi maradtunk április végére. Aranyos próbálkozás tőlük de szerintem nincs az a Sony párti ember, aki egy hónap miatt leváltaná szeretett Play Station-ét, ez édeskevés.
Másik oldalról pedig a Call of Duty-nak is nehezen hiszem el, hogy nem tudnak újdonságot kitalálni, mindenhol csak a zombik. Eléggé unalmas hozzáállásnak tartom, hogy ha fel akarnak dobni valamit, akkor azonnal zombi módra kell váltani (Red Dead Redemption, CoD, Nazi Zombie Army stb). Értem én, hogy ettől izgalmas lesz de, hogy miért kell ennyire erőltetni az élőholtakat, na azt nem.
–Dazo911–
Amiért jó lehet:
+ Pörgős játékmenet
+ Új lehetőségek
+ Exo Zombies Part 2
Amiért még csalódhatunk benne:
– A sok ezredik bőr lehúzása
– Star Wars, te vagy az?
– Átláthatatlan káosz