ELŐZETES -Idén a Larian Studios a PlayStation 4 tulajdonosoknak is kedvez népszerű RPG-jével, a Divinity sorozat legfrissebb tagjával, az Original Sin-nel. Bár a játék már lassan egy éve megjelent, egy ”cseppet” megkésett portolással az idei év végére datálja a PS 4-es verziót a Swen Vincke által irányított kis csapat.
Uborkaszezon van vagy vihar előtti csend? Bárhogy is legyen, a kis hír is hír, szóval örömmel jelentjük, hogy az RPG kedvelőknek is lesz egy kötelező címük az évben, a Divinity: Original Sin személyében. Mivel a játék már ismert a publikum előtt egy szűk éve, és csupán egy szimpla portot tervez a Larian Studios, így nem beszélhetünk hatalmas leleplezésekről, széthypeolt reklámkampányokról, egyszerűen csak kijelenthetjük, hogy az Original Sin ezek után játszható lesz PlayStation 4-en is.
Egyetlen tényező változik, ami a kiadót illeti, a Larian ugyanis lepasszolta a lehetőséget a Focus Home Interactive-nak. A kiadó ismerős lehet olyan játékokból, mint a Bound by Flame, a The Walking Dead első és második epizódja vagy szerkesztőtársam, Anikó egyik személyes kedvence, a Sherlock Holmes: Crimes & Punishments.
Skillek hálójában
Nem hiszem, hogy aki minimálisan is érdeklődött a sorozat után, az nem ismerné még a cselekményt töviről-hegyire, tehát a játék sztoriját valószínűleg szükségtelen ismertetni. Aki mégis új ebben a világban és szívesen felvenné az esemény fonalát, annak spoiler nélkül némi információ: Adott a számunkra két, valamennyire testre szabható karakter, választhatunk különböző arcok, hajstílusok, hangok, bőr- és hajszínek közt.
Ha ez megtörtént, nevet és kasztot adhatunk a főszereplőnek, varázslótól a boszorkányon át egészen a harcosig egészen sok rang választható. Ezek után jön az igazi káosz, ugyanis egy tonnányi skillből kell összeraknunk a főhősök repertoárját. Aki vérbeli RPG virtuóz, itt egy jó időtöltés fogja várni, mire összehangolja a tökéletesen megfelelő kombinációt.
Mese, mese, meskete
Ezek után diadalittasan és kalandvágyóan csaphatunk rá az Accept gombra, hogy útjukra indíthassuk párosunkat. Az átvezető videó zavaró, bénácska, képregényes stílusát követően pedig végre a kezünkbe kapjuk az irányítást és kezdődhet a véget nem érő ládanyitogatás, kutatás és duma áradat. A harci jeleneteket inkább nem részletezem túl, akciószegény, körökre bontott csihi-puhiról van szó, az erősebb kutya szaporodik elven.
Aki gyenge, az gyenge, aki erős, az meg reggelire megesz, semmiféle reflex nem szükséges, nincs védekezés, se counter attack, se elhajlás/elugrás. Nagyon hiányzik belőle a valós idejű harcrendszer.
Tovább is van, mondjam még?
Mondom! A grafika nem különösebben izzasztja majd meg kedvenc konzolunkat, mivel nem a technika krémje ebben a tekintetben sem. A zenék is csak a monotóniát segítik elő, semmi változatosság és erőltetetten epikusak.
Az egész hangzásért felelős csoportra elmondható, hogy a tervezés ezen szakaszában szabadságon voltak és csak az egyik siket hangmérnök maradt bent, aki valahol a 90-es évek derekán vesztette el a hallását és elmutogatta, hogy akkor szóltak igazán jó zenék a játékok alatt. A párbeszédek pedig nagyjából szintén ezt a korszakot idézik, amikor még menő volt beülni a moziba egy hangalámondásos filmre.
Summa Summarum
A végén azért szeretném leszögezni: senkit nem szeretnék megbántani, de benzinagyú, sandbox fan lévén eléggé feláll a hátamon a szőr az ilyen és ehhez hasonló RPG játékoktól. Nem igazán értem, hogy miért jó az, ha egy egyértelműen számítógépre szabott stílust, egy az egyben átemelnek konzolos berkekbe. Persze ízlések és pofonok különböznek.
-Dazo911-
Pro:
+ RPG fanoknak
+ Divinity fanoknak
+ Original Sin fanoknak
Kontra:
– Iszonyatosan monoton
– Átláthatatlan menük
– Körökre bontott harcok
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Larian Studios
Stílus: RPG
Megjelenés: Q4 2015