For Honor – „Harcra fel!”

ELŐZETES – Nemsokára, talán még ebben az évben, egy új, kicsit talán idegen pályán próbál színt vinni a videojátékok világba az Ubisoft a For Honor-al. Elsőre elég furcsán hangzik, hogy keveredik a lovag-viking-szamuráj kor egy kompetitív, csak csatákból álló multiplayer élménnyel, de ha jobban belegondolunk, ilyen még nem volt és akár jól is elsülhet. Nézzük, mit kínál a For Honor.

<

Az Ubisoft Montreal nem ma kezdte. A fő cég leányvállalata 1997 óta ontja magából a jobbnál jobb, igazán nívós játékokat. A teljesség igénye nélkül, olyan szériákért felelősek, mint a Splinter Cell, Rainbow Six, Far Cry és Assassin’s Creed részek. Ezekért hálásak is vagyunk nekik, sok jó címmel látták el a játékos társadalmat, szerintem nincs mára olyan gamer, aki ne lenne a rajongója valamelyik sorozatnak.

ps4pro.eu_news_previews_reviews_and_more!_For_Honor_1

Új formula

Mivel a Montreal már jó ideje felkerült a nagyüzemi AAA-s játékok gyártásának térképére, sikeresen görgetik előre a komolyabb címeket, így megtehetik, hogy új világokat és lehetőségeket kreálva kísérletezzenek. Ennek eredményeképpen születik a For Honor, egy egész látványos, friss gondolat a videojátékok horizontján. A fejlesztő és a kiadó még csak a mézesmadzagot húzta el előttünk, amit tudunk, az lássuk be, még kevés. De mit is tudunk eddig?

Kapunk három különböző kasztot, név szerint a lovagokat, a vikingeket és a szamurájokat. Ők küzdenek majd egymással, különböző szabályok és célok szerint.

ps4pro.eu_news_previews_reviews_and_more!_For_Honor_4

Csapataink harcban állnak

Az Ubi egyelőre egy olyan gameplay videót mutatott be az E3-on, ahol a lovagok és a szamurájok mérkőznek meg egy capture the flag-hez hasonló helyzetben. Kezdetben semmi extra, a két sereg összeütközik, óriási kaszabolás, egy igazi csatajelenet. Azonban az egyik bástya elfoglalása közben a For Honor kimutatja a foga fehérjét. A harcrendszer egy teljesen új elképzelés szerint működik.

ps4pro.eu_news_previews_reviews_and_more!_For_Honor_8

A harc művészete

Remélhetőleg csak a véletlen műve, hogy a részletesebb kardforgatási mód, csak akkor jelent meg, amikor egy másik, valódi ellenféllel párbajozott a prezentáló csapat. Az npc-k ellen, a közzétett pre-alpha videóban nem láttunk mást, csak az egyszerű kardozást. Viszont a „harc művészete” fedőnevű rendszer egy elég kezelhető és egyszerű megoldásnak tűnik. A két fél feláll egymással szemben, és a képernyőn megjelenik három irány (jobb, bal, fel). Ezek jelzik a lehetséges támadások és védekezések irányát, amiket a jobb karral irányíthatunk, különösebb magyarázatot nem igényel. A párbaj pedig egy látványos és brutális kivégzéssel végződik.

ps4pro.eu_news_previews_reviews_and_more!_For_Honor_5

Pontok, pontok mindenhol

Az ütközetek itt ugyanúgy mennek vérre, ahogy pontokra is. Minden apró mozdulatot a rendszer pontokkal jutalmaz, legyen az egy npc megölése (egy pont), egy valós, online ellenfél legyűrése (150 pont) vagy a harctér egy részének elfoglalása (150 pont, plusz 1 pont másodpercenként).

A csata során mi magunk is fejlődhetünk majd, ami különböző bónusz képességekkel jár. Sajnos erről sincs egyelőre túl sok információnk, pillanatnyilag be kell érnünk annyival, hogy kérhetünk majd nyilas- és katapulttámogatást egy általunk megjelölt területre, a további lehetőségeink most még ismeretlenek.

A kör végén értelemszerűen az a csapat nyer, aki a legtöbb pontot szerzi, tehát az összes ellenséget likvidálja és elfoglalja az egész pályát. A fentebb leírt játékmód viszont csak egy szelete az egész tortának. A végleges verzió természetesen több módot tartalmaz majd és szóló kampányt is kínál a magányos farkasoknak.

ps4pro.eu_news_previews_reviews_and_more!_For_Honor_7

Ajánlott

A For Honor annak ellenére, hogy nagyon keveset tudunk róla, egy jó játéknak ígérkezhet. Mind az elgondolás, mind a kivitelezés érdemes lehet arra, hogy kinyissuk a pénztárcánkat. A megjelenést, a többi játékmódot és az egyszemélyes kampányt később fogja leleplezni az Ubisoft de az eddigiek alapján elvileg ismét egy nívós címet tehet majd az asztalra a Montreal.

–Dazo911–


Ezért érdemes rá figyelni

+ Új gondolat
+ A kardozás kedvelőinek
+ A „Harc művészete” rendszer

Még kérdéses:

– Megállja majd a helyét?
– NPC-k ellen is lesz „Harc művészete”?
– Mennyire lesz tartalmas?


Kiadó: Ubisoft

Fejlesztő: Ubisoft Montreal

Stílus:  hack’n’slash, többjátékos

Megjelenés: Ismeretlen

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu