Horizon: Zero Dawn – „Next-gen Jurassic Park”

ELŐZETES – A következő évre várhatjuk a Guerrilla Games új, saját szellemi tulajdonát, a Horizon: Zero Dawn-t. Az eddig főképp a Killzone szériáért felelős csapat pihenteti az FPS zsánert és belevág az open world RPG világába. Hogy ez jó vagy rossz ötlet, azt mindenki döntse el maga, de az eddigiek alapján elvileg jó nyomon halad a Guerrilla, hogy egy újabb AAA-s címet birtokoljon.

 

A Sony Computer Entertainment leányvállalata eddig a Shellshock Nam ’67 kivételével csak a Killzone sorozattal foglalkozott, tehát 2004 óta csak FPS-eket gyárt. Nem csoda, ha ennyi idő után más fába vágná a fejszéjét. A Killzone 3 kiadása után megfogalmazódott egy új játék gondolata, amire egyből érkezett nagyjából 40 koncepció. Ezek közül került ki győztesként a Horizon: Zero Dawn. A projektre ráállított a Guerrilla egy kisebb csapatot, akik azóta is ezen a játékon dolgoznak, viszont, mióta kiadták a Killzone: Shadow Fall-t 2013-ban, az egész cég a Horizon-on munkálkodik.

ps4pro.eu-news-previews-reviews-and-more-horizon-2

Új világ

A történet elég ködös, egyrészt, mert kevés információt hoztak nyilvánosságra róla, másrészt valószínűleg a spoilerek elkerülése végett. Pillanatnyilag annyit tudunk, hogy az emberi civilizáció 1000 éve összeomlott, az egykori nagy városokat benőtte és belakta az élővilág, valamint, hogy az emberi faj maradékát letaszította a tápláléklánc tetejéről egy rakás állat-szerű robot. Egyelőre rengeteg kérdés merülhet fel a játékosokban. Miért tűnt el az emberiség? Hogy maradtak meg egyes törzsek? Miért és honnan jönnek a gépesített állatok?

ps4pro.eu-news-previews-reviews-and-more-horizon-3

„A nagy városok elmosódtak és a helyükre új élet jött”

A sztori, ahogy eddig ismerjük, egy fiatal vadászlány, Aloy szemszögéből mutatja be ezt a poszt apokaliptikus világot. Hősnőnket ismeretlen okokból kizárják a törzsből, ahol élt azelőtt, innentől pedig egymaga kell megküzdjön a túlélésért, az óriási robotokkal. A teremtményeknek különböző fajtái lesznek, de leginkább két részre bonthatóak: veszélyes és veszélytelen. A veszélytelen részlegen olyan állatokhoz hasonló robotokkal találkozhatunk, mint a szarvasok és más hasonló, ártalmatlan állatok. A veszélyt azonban olyasmi lények jelentik, mint a T-rex-szerű robosztus, vagy a Watcher névre hallgató őrszem, ami ha észrevesz, azonnal riadót fúj, amire egyből jönnek a kemény ellenségek.

ps4pro.eu-news-previews-reviews-and-more-horizon-4

Fegyver nélküli biztonság?

Ezt felejtsük el. Természetesen mi sem rohangálhatunk védelem nélkül. A fegyvereink egy furcsa átmenetet képeznek a régi, korszerűtlen és az új, technikai kütyükkel teletűzdelt fegyverek közt. Alap arzenálunk fő eleme egy íj lesz, különböző tulajdonságú nyilakkal úgy, mint robbanó, elektromos és a páncéltörő. Segítségünkre lesz továbbá egy lándzsa és egy eszköz, ami egy drótkötéllel összeköt bármivel bármit. Ugyanakkor a fegyverhasználatnak lesz egy ötletesebb verziója is, ahol az ellenségben a róla lerobbantott ágyúval tehetünk komoly károkat.

Azonban nem lövöldözhetünk agyatlan cowboy-ként mindenre, ami mozog. Egy győzelem érdekében elengedhetetlen a pontos célzás a megfelelő fegyverválasztás és egy jó taktika, ezek a lények ugyanis nagy részben olyan páncéllal rendelkeznek, amit módszeresen kell lebontani. Ha ellenségünkkel ellentétben túléltük az összecsapást, ott jön képbe a Horizon másik oldala, ahol a kimúlt robotokat kutathatjuk át különböző alkatrészekért, amikből a későbbiekben fegyvereket kraftolhatunk, majd valószínűleg a felesleget eladhatjuk és más eszközöket vásárolhatunk.

ps4pro.eu-news-previews-reviews-and-more-horizon-5

Summázva

A további lehetőségek és részletek ismeretlenek, de az halványan sejthető, hogy a Guerrilla új címe meg fog állni a talpán. A látványvilág izgalmas, nem úgy néz ki, mint a többi, világvége után játszódó játék, a színek élénkek, semmi depresszív szürkeség. A szörnyek hatalmasak, gyönyörűen kidolgozottak, az egész Horizon univerzumról visít a művészet. Azonban törhet a bicska, ha az alapból FPS-hez épített motor nem bírja el a beígért töltésmentességet és egy teljesen nyitott világot. Szerintem a Killzone is egy elég kerek játék volt a maga idejében, amikor még friss volt a koncepció, épp itt az ideje egy vérfrissítésnek és annak, hogy pihentessék a kicsit megfáradt FPS címet. Várjuk a többi infót és magát, a remélhetőleg tényleg 2016-ban érkező végleges verziót.

– Dazo911


Ezért érdemes rá figyelni

+ Friss ötlet
+ Elképesztő látvány
+ GTA + Skyrim = Horizon

Még kérdéses:

– Vajon az Umbra Engine 3 bírni fogja?
– Több infó után is várni fogjuk?
– Reméljük nem csúszik


Kiadó: Sony Computer Entertainment

Fejlesztő: Guerrilla Games

Stílus:  Akció, RPG, kaland

Megjelenés: Ismeretlen

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu