ELŐZETES – Új év, ezáltal újabb Call Of Duty epizóddal bővíthetjük gyűjteményünket, ahogy azt már megszokhattuk. Az Activision minden áldott évben gondoskodik arról, hogy a franchise rajongóinak ne kelljen koplalniuk a tartalmak terén. Ezúttal pedig a Black Ops érte el harmadik felvonását, pontosabban a cikk írásának idején már a játékosok java része belevethette magát a multiplayer beta tesztelési időszakának szemet gyönyörködtető pillanataiba.
Hogy miről is szól mindez? Türelemjáték bajtársak semmi más. A jelenlegi béta verzió még olyannyira kezdetleges, hogy igencsak problémás a bejutásunk a szerverekre. De ha már benn is vagyunk, a maradásunk még közel sem annyira garantált, mint ahogyan azt szeretnénk, vagy éppen elvárnánk. Ha képesek is vagyunk figyelmen kívül hagyni a hosszú perceken keresztül, árván villódzó töltőképernyőt, még akkor is ott marad a még ki nem dolgozott – bár az előző rész multi-béta startjához képest ragyogó – kezdeti lagg és a szerver általi random kick. Ezek pedig überbosszantó dolgok.
Álljunk meg egy fél pillanatra!
Ahogy csöpp világunk, úgy a Call of Duty-k tempója is évről évre egyre gyorsabb. Az eszeveszett hadakozásban azt sem tudja egy kezdő játékos, hogy hol áll a feje, mert mára odáig fejlődött a COD közösség, legfőképpen a már jól bejáratott kemény mag, hogy mire a laikus játékos körbefordulna körülnézni, addigra valaki biztos, hogy leszedi, vagy egy piactéri pad alatt átcsúszva, vagy egyik tetőről a másikra ugrás közben.
Mert bizony a harcok egyáltalán nem kiegyensúlyozottak, végképp azért mert a már – az előző részekben megszokott – rangsorolás, a béta startjával természetesen nulláról indul, minden játékosnál. Így aki esetleg most csatlakozna ehhez a kaotikus őrülethez, az várjon legalább egy hetet még, amíg a „mester-játékosok” kiélik magukat és elérik azokat a szinteket, hogy már nem vehetik el a kezdő játékosok kedvét a programtól.
Visszatérve a sebességre, és ritmusra, a COD evolúció során mindig szem előtt kell tartanunk azt a tényt, hogy a konkurens Electronic Arts produktummal ellentétben, a Call of Duty egy Arcade játék, és nem is próbál valós helyzeteket szimulálni. Ezért a pörgős, zorba ritmusú játékmenet. Az neki se akarjon állni, aki teszem azt az Eidos Interactive játékaihoz szokott.
Beta-fun
Azok akik szeretik még jóval a valódi megjelenés előtt a kezükbe kaparintani a játékokat ezúttal sem fognak csalódni, mert az Activision megint csak gólt lőtt multis játékmódok focipályáján. A béta idejére hozzáférést kapunk három pályához, és hét (nem elírás 7 mint hét) játékmódhoz amelyek a következők: Team Deathmatch, Deatmatch, Domination, Demolition, Kill Confirmed, Hardpoint, Capture the flag, és Search & Destroy.
Akik az elődök multi bétájára emlékeznek még, azok bizonyára egyet értenek velem abban, hogy a hét játékmód teljes mértékig felesleges a tesztelők szempontjából, hiszen a BOIII-at megelőző címeknél is csupán 3-4 kapta meg az Activision által elvárt figyelmet, de a legtöbbet játszott mód akkor is, és most is a Kill Confirmed volt, és lesz, ezt követi a Domination, Demolition és a két Deathmatch játékmód. Nagyjából ennyi ezúttal is elég lett volna, de az Activisionnél jó fejek dolgoznak ezért ha szeretnénk, próbálkozhatunk mással is.
Redbull+kajatapasz
Aki úgy dönt, hogy próbát tesz a bétával, és sikerül is hozzájutnia egy kódhoz akkor egy bizonyos mértékű túlélőcsomag beszerzése feltétlenül javasolt. Miáltal a Black Ops 3 már egy teljesen újragondolt mozgási rendszert alkalmaz, kibővítve a játékosok lehetőségeit, és ezáltal a pályák is teljesen újraszabottak lettek, hogy az új lehetőségeket teljes mértékig ki is lehessen aknázni ezért mindenféleképpen javallott némi gyorsan bedönthető folyadék, és tápláló, ám hamar letudható élelem beszerzése, mivel a játék már teljes mértékig új élményekkel kecsegtet a multis lövöldék rajontói számára.
Csúszhatunk itt asztal alatt, rohanhatunk végig falakon, vetődhetünk jobbra s balra anélkül, hogy a célzásunkat ez bármennyire is befolyásolná. Ha kellőképpen ügyesek vagyunk olyan akrobatikus mozdulatok keretein belül is képesek vagyunk fejlövéseink visszajelzésével tarkítani a képernyőt, hogy azt egy olimpikon tornász is megirigyelné. Az átalakított pályák pedig lehetőséget biztosítanak az újraszabott mozdulatok kivitelezésére, így a játék hamar beszippantja az embert anélkül, hogy az észrevenné.
ANTI-COD le a fejjel!
Mindazok akik ezidáig nem próbálták a Call Of Duty epizódokat azon címszó alatt, hogy ők inkább a Battlefield pályáin, reálisabb körülmények között kívánják tizedelni virtuális embertársaikat, azoknak is mindenképpen ajánlom, hogy tegyenek egy próbát a BOII-vel. Bár ténylegesen gyorsabb a játék mint amit egy BF-től elvárhat az ember, viszont a ritmusát nagyon könnyű átérezni és felvenni. Természetesen ezen játékosokra is ugyanaz a jó-tanács igaz, mint a laikus lövöldözni vágyókra, várják meg amíg a „köménymag” kiéli sajátos vágyait és nem keseríti meg a newbiek életét.
Lónyugtatót vagy nem hagyom abba!
A játék hangulata hamar elkapja a játékost, ezért képes az ember olyan hamar felvenni az ütemét a programnak. A remekül megkonferált aláfestő zenék, a fegyverek ropogása, a pókokat megszégyenítő falon futkosó ellenfelek, a módszer amit a játék arra használ, hogy a laikus játékos is felfigyeljen az egyes szituációkban rejlő helyzetekben mind-mind olyan hangulati elemek amik pörgetik felfele az adrenalin szintünket, így jó esetben akkor leszünk képesek abbahagyni a játékot miután belemelegedtünk, ha valaki jól pofon-ver minket, vagy esetlegesen benyugtatóz.
Szép-szép kerek a…
A grafika megint csak egy jó pont, bár olyan nagyon nem érzékelhető a változás az előző részt követően mint ahogyan azt vártuk, de azért hellyel közzel felfedezhető. A fények továbbra is gyönyörűek, a részecske effektus marha jól néz ki, a füst, köd stb. annyira a helyén van, hogy azt akár félelmetesnek is titulálhatnánk, viszont így, a 2015-ös évet megélve már ez a minimum elvárás egy Call of Dutyt illetően.
-Kese-
Amitől jó lehet:
+ Nagyon jóra sikeredett az új mozgási rendszer
+ A pályák jól kidolgozottak
+ Adrenalin-bomba
Amitől még gáz lehet:
– Így az elején kiegyensúlyozatlan a harc
– Túl sok a felesleges játékmód
– Kevés az újítás (ÚJFENT!)
Publisher: Activision
Developer: Treyarch
Genres: FPS
Publication: November 6, 2015